onsdag 7 oktober 2009

Gårdagen och Dagen efter...

Här sitter jag hemma i köket ungefär 1,5 timme efter hemkomsten från sjukhuset.
Blek, glåmig, drogad o har skapligt ont. Det blev titthåls-kirurgi, dom gjorde 4 hål i buken på olika ställen och förde in tv-kamera och annat jox, sen tog dom ut hela gallblåsan o stenarna.

Dom här förbanden ska jag ha på mig i två veckor om dom inte blöder igenom nåt fruktansvärt, och efter 2 veckor ska stygnen tas bort.

Har ni sett nån gasigare mage? Men fy fan alltså! Ser ut som en gravid i 10:e månaden...haha!
Dom förde ju in en massa gas i magen för att lättare kunna se vad dom pysslade med, och nu ska den gasen ut, o då får man fruktansvärt ont i axlar o skuldror. I natt har jag sovit sittande...med 7 kuddar bakom mig i sängen. Det var totalkört att lägga sig ner, sen har jag sovit hur dåligt som helst! Det gör ju svinont bara man hostar eller rapar eller hickar. Gasen ska ju ut som sagt var.


Ett stycke blodig näve...det är INTE skönt när dom sticker in nålarna för dropp! En i varje hand.


Jaycie ligger o vilar i sin älskade klätterställning/sovplats. Hon är så go! Ska ta nya bilder där det syns hur hon har växt på sig. Gullungen har sovit vid mina fötter hela dagen idag!

Och här ligger myspysarna på köksbordet och inväntar mat.
Förvånansvärt orkar jag sitta vid datorn en liten stund, men det känns bäst o sitta o vila.
Ska försöka krya på mig så bra det bara går.
Tack så hjärligt alla ni som tänkt på mig!
Kraaaaaaaaaaam!!!



2 kommentarer:

  1. ...Fy så du ser ut lilla vän...nu väntar jag och önskar dig ett snabbt tillfrisknande.Ta det lungt försök att vila och gör det du vill i din egen takt. Det känns ju genast bättre när dessa två veckor gått och när stygnen har tagits bort.Kramar..och krya på dig hälsningar från Barbro och Tord. Vi tänker på dig!!

    SvaraRadera
  2. Kram på dig gumman......skickar läkande kraft och kärlek.....
    Kusin vitamin

    SvaraRadera