lördag 2 januari 2010

En skön o härlig myspys-slappar-lördag!

Såhär slö som Jaycie är på bilden har vi varit idag men ändå har det hänt grejer.

Vi har varit på Rusta i Sandviken o köpt koppel till våra missar! Dom har varit så sugna på å gå ut på ballkongen men den är ju full av snö, så därav idén med koppel. Dom tyckte väl inte att det var jätte-jätte kul direkt, men vi ska göra ett nytt försök i morgon. Kameran tog vi med ut men...det var stört omöjligt att få några bättre bilder än dethär, ska göra ett nytt försök senare.

Jaycie ute i snön:


Armani ute i snön:


Å här står jag o pussar på Armani innan vi går ut:
(ganska mysig jag också...haha....)

Såklart goas jag med Jaycie innan vi går ut åxxå:



Väl i Sandviken tänkte vi hälsa på Perras mamma som ligger på sjukhuset, hon har ju haft feber till o från o varit jättedålig, nu har dom väl äntligen kommit fram till att hon har njurbäckeninflammation! Fast när vi kom till sjukhuset o skulle ringa o höra var hon var så hade hon fått permis, så hon satt hemma o åt med sin karl.
Ja då åkte vi dit o fick oss kaffe me bulla, satt där en timma o snacka skit =)
Sen åkte vi hem o testade kopplen, funkade kanonbra ju!
Dom här katterna är nästan precis som hundar så det kommer att bli jättekul för dom att få komma ut o utforska livet på utsidan.
På kvällskvisten kom Perras ena brorsa Micke o hans fru Irre hit o fika.
Dom hade lämnat av sina döttrar på bio och passade på att komma hit, kul! =)
Ja sen har vi faktiskt bara slöat o slappat...lite godis...lite chips...lite rester av Janssons frestelse som Perra gjorde igår...lite "falsk potatisbakelse"-kakor som jag gjorde häromdan...ja
Mys i största allmänhet, o nu längtar jag tills i morgon, när det blir ljust, så jag får ta ut katterna på äventyr.
Hoppas ni får en alldeles mysig lördag allihop!
KRAM!


4 kommentarer:

  1. Tack =) Dom är helt underbara <3

    SvaraRadera
  2. Vilka fina kissekatter och en vacker Mia i vintermössa...mysigt för de små fyrfotingarna att få nosa på vinterkylan och snön..många goa kramar till er Barbro..

    SvaraRadera
  3. Kram tillbaks Barbro! Ja dom tycker det är lite små-läskigt men ändå spännande. Jag trodde jag skulle få ta några fina kort på dom i snön, men jag har insett att dom måste få vänja sig vid snön först, sen kommer nog vackra bilder =)

    SvaraRadera