lördag 12 december 2009

Gårdagen kan kallas Avslut...

Är som sagt i Kalix o hälsar på mina nära o kära.

Gårdagen började med att jag o Mamma var med Amelia till lasarettet o tog bort Amelias gips på armen,det kan man väl kalla ett avslut?!

Sedan åkte vi till min pappas grav och tände ett gravljus...nånting märkligt hände då jag fotograferade, jag har ansikts-igen-känning på min kamera, när jag tog kort på mamma och Amelia vid graven så fick jag anstikts-igen-känning uppe bland björkarna! På 2 kort! Vad betyder det? Vem var det? Jag har försökt o titta men jag ser inget, kanske syns när jag lägger in bilderna i datorn?

Efter det åkte vi till min farmors nya hem på Björkebygården. Min farfar var redan där, han stapplar sig dit med rullator genom ishalkan o med sina dåliga ben 2 gånger om dan...
Vi satt där och pratade en stund o sen tog vi med farmor i bilen hem till farfar.

Mamma hade lagat mat och tagit med en massa julfika, vi var där några timmar och sedan förde vi tillbaks farmor till hemmet.

Jag har sett dödsångesten i ögat på mina båda farföräldrar och det är bland det hemskaste man kan se! Därför HATAR jag att bo så långt ifrån dom. Jag sa åt farmor att " vi ses ju snart igen" - och då sa hon " man ska tro på gud"....så för mig kändes det som att hon tror att detta var sista gången, det kände jag att även farfar tror .....så fruktansvärt hemskt!

Jag kan ju inte jämföra hurdan andra människors relationer till sina farföräldrar är, för alla har väl det olika. Men min farmor o farfar har ställt upp för mig i 190. Tex när jag var liten o var sjuk så fick jag komma o vara hos dom, och dom gjorde sitt bästa för att jag skulle ha det bra.
Farfar tog med mig till skridskobanan eller biblioteket eller så åkte vi skidor...minnen....vad skulle man göra utan minnen?! När jag tänker på min farmor o farfar så tänker jag: Trygghet!

Sedan åkte vi hemåt och vi hade ju lovat Amelia en leksak för att hon var så duktig hos farbror doktorn...hon valde "lilla gubben" - ni vet Pippis häst, hon älskar ju djur!

Handlade ingridienser till Chicken Fajitas och åkte till syrran som kommit hem från jobbet och där lagade vi o åt. Kanongott som vanligt!

Vi laddade inför Idolfinalen med efterrätt bestående av päronhalvor i ugnen med after eight på och glass. Lite godis o Chips.

Såklart vann ju Erik, guldgossen! ;P Liten o tanig men en röst som äger!
Blev besviken på hans låtval "final countdown" - för jag tycker det var den sämsta låten han framfört. Men...man kan ju inte vara perfekt jämt.
Låten "Higher" med Erik var helt kanon, en sån låt som sätter sig på hjärnan.

Har precis ätit klimpvälling, gu va gott! Ska ta med Amelia upp till Syrran o grejja på.
Hon skulle på livet följa med mamma (mormor) hem o sova igår.
"Mormor, jag vill vara kompis med dig" - sa Amelia
"Jamen mamma o pappa då?" sa mormor
" Jamen dom är ju kompisar med varandra" - svarade Amelia...hehe, hon är så sööööt.
Helt underbar! Och vilket ordförråd!

Som vanligt har jag inga bilder, får väl lägga in dom när jag kommer hem igen.

Hoppas ni får en mysig lördag! Kram!

1 kommentar:

  1. ..Vad fint du har skrivit och det känns så bra att du fått träffa min mor och far..och att ni även var till Kurts grav...Visst är det mysigt med små barn ..jag tänker på lilla Amelia..förstår att hon är lillgammal...lillgumman..ge henne en extra kram från mig...Det gröna allbummet finns i Hedenäset..talade just i telefon med far ..han visste var det fanns..hoppas Malin hittar det.Jag ska också titta nästa gång jag åker dit.kramar till er alla från Barbro

    SvaraRadera