måndag 7 mars 2011

Forts. Thailand 2011

4 öar
Jag o Perra åkte ut på en dagstur med Stikkan o Maggan
Den hette "4 island" och betyder att vi fick åka en större longtailbåt till 4 olika öar
Det som ingick var lunch, snorkelutrustning och hur mycket vattenflaskor man ville.
Det kostade 400 bath per person (100 bath = 22 kr)
Perra snorklar:

Lunchen som ingick:

Chicken Island

för att berget ser ut som en chicken...



Tup Island

En väldigt smal strand, vid ebb kunde man gå över till Chicken Island



En stackars fastkedjad apa på Railay Beach



Perra ger vatten åt den stackars apan:




Princesscave, ett grott-tempel med offergåvor i form av penisar till fruktbarhetsgudinnan




KOH PODA / PODA ISLAND

Flera gånger åkte vi ut till en jättefin ö som hette Koh Poda

Dit tar man en Longtailbåt

Det kostade 300 bath per person tur o retur (ca 66kr)

Här sitter jag bakom Maggan o Stikkan, ett trevligt par från Stockholm som vi

umgicks mycket med.



Under dagen kom massvis med longtailbåtar ut till Poda:



Här har en matbåt lagt ankar precis brevid där vi solade/badade



Här ser ni prislistor, 100 bath är ca 22 kr. Denna båt hade ju naturligtvis dyrare priser än inne på land, men billigt ändå =)

Här sitter jag o filosoferar i vattenbrynet, över 30 grader varmt i vattnet


Tror ni att Perra trivs? =)


Utsikt från Poda
Utsikt från Poda

16 FEBRUARI 2011
Den 16 februari när vi var i Thailand så var det exakt 30 år sedan min pappa dog så då skickade vi upp en lykta till min älskade Pappa:
Jag fick hjälp av den Thailändaren som vi köpte lyktan av:


Det som hände efter att
lyktan försvann upp i mörkret är en aning svår att förstå...
Först kom 3 små blixtar på himlen, efter det kom det en jättestor blixt...
och efter det...ingenting! Då var himlen som vanligt....

1 kommentar: