lördag 5 september 2009

Å...vad länge sen...

Ja...jag vet...det började med att vi åkte till norrbotten på en underbart härlig semester - å då fanns lixom inte nån tid över till o blogga...man vill ju UMGÅS medans man kan! Fast i min fantasi, innan vi åkte, så såg jag mig själv sittandes nån kväll sådär o "rapportera" på bloggen...men icke då. Jamen, tänkte ju jag då, då kan jag ju blogga om allt när vi kommer hem igen...meeeeen då...då kom ju min älskade syster med familj hit och hälsade på, och då kan man ju enkelt räkna ut att varken tid eller lust fanns att blogga....hmmm...men sen då? Jaa..helt ärligt, så är jag inte helt i form, har lidit nå fruktansvärt av gallstens-attacker hela sommaren o dom har helt sugit musten ur mig...så nu vet jag inte hur jag ska fortsätta.

Massor med saker händer ju i ens liv utan att man tänker så mycket på det, men om man ska summera lite såhär i efterhand så är det ju MASSOR som händer. Ska göra ett nytt försök o ta upp bloggen, jag börjar med att berätta lite kort om sommaren.

Vad har hänt då....jo....jag har fyllt 40 (oh my god, tror jag ser yngre ut nu än när jag va 30):

Födelsedagen började helt underbart med att mamma och Ammis kom in på morgonen och sjöng "ja må hon leva" och hade en smarrig fika-bricka med sig :
Måste också lägga in en bild på den underbart härliga buketten jag fick av min moster och hennes familj (den höll sig så vacker lääänge):
Hade fest ute i stugan med släkt & vänner, men jag har lovat att inte lägga ut bilder på vissa så då bestämmer jag mig för att inte lägga ut på nån ;P
Det var mexikansk buffé på menyn, supergott.

Jag fick massor av jättefina presenter också! Tusen tack alla som kom ihåg mig!

Jag har varit på Pajalamarknad och där insåg jag ju att dom hade helt rätt karusell för mig, en lila drake (barn-berg & dal-bana...) Haha, Insane, nä tack, inge dödsångest för mig! Den här karusellen var bara helt perfekt, o visst är hon bara sötast i hela världen min Ammis:













Jag har en morbror som är suverän på att spela trummor, kanske någon av hans systers barnbarn tar efter? Kolla själv va tuff:
Min morbror har också en hel-cool jeep som Philip provkörde, gick hur bra som helst!
Har också varit på Överkalix-marknaden, måste då säga att den var usel, köpte ingenting!
Fast vi hade ju kul iallafall!!! Här är jag o syrran (pantertanterna..haha) i bilen på väg dit:
Jo, bakat bulla gjorde ju jag o mamma en dag också, jag tog med en massa bullar till farmor & farfar när vi åkte dit o det gillade dom verkligen, våra bullar är ju såååå goda!
Faktiskt så började jag måla på en tavla när jag var där, inspirerad av min älskade syster-yster som också börjat måla. OBS att tavlan inte är färdig på långa vägar, men jag lämnade den där och tänker fortsätta nästa gång jag åker upp...
Lite fika hann vi ju med också, på ett av dom bästa cafeérna någonstans, lyktan

Här sitter jag & älsklingen o mumsar i oss:



















Ja det är svårt att på en kort stund beskriva vad vi gjort och

så, men dethär är bara några glimtar som fastnat på bild, såklart har jag ju myst massor med mosters prinsessa Amelia;
Här har vi byggt värsta prinsess-kojan juh! =)

Ja alltså, norrbottens-resan var underbar, som vanligt!
Men...som vanligt hinner jag ALDRIG med allt som jag vill och fantiserar om innan jag åker upp.
Jag skulle ha velat åkt fler gånger till min farmor & farfar, jag skulle så gärna ha åkt o hälsat på min faster o mina kusiner, jag skulle så gärna vilja ha hunnit kontakta en gammal kompis, jag skulle så gärna vilja ha hunnit MER!!!
Men tiden räcker inte till... Och det känns så sorgligt!
Så många mil emellan... Inte konstigt om man deppar ihop ibland...
Nåja...nu är det dax o sova för mig...återkommer förhoppningsvis i morgon med en fortsättning på berättelsen om mitt liv.... Sov så gott alla mysiga människor!!!
KRAM!

6 kommentarer:

  1. Du ser inte ut att vara 40 år!
    Men grattis i efterskott på födelsedagen!

    SvaraRadera
  2. Men det är ok att inte orka blogga ....det är som med allt annat ...om det känns som ett tvång så tappar man glädjen i det.....men självklart har du varit saknad här på bloggerian............så välkommen tillbaks..
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Äntligen tillbaka! Ska bli kul att följa dig igen.

    Kram Carro.

    SvaraRadera
  4. Välkommen tillbaka ...hoppas läkarna får bukt med dina bekymmer om denna galla..Fina bilder och minnen av norrbottens semestern...Förstår att du hade velat hunnit besöka oss och Kicki mfl....men tiden rinner snabbt i väg när man har roligt....Kramar till dig...hoppas du får den hjälp du behöver snarast. ..så du slipper dessa plågor.Sköt om dig ..tänker då dig

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket gull-ungar! =)
    Ska verkligen göra mitt bästa för att "komma tillbaks" hit! KRAAAAAM!!!

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att ha dig tillbaka,mycket roligare än facebook.Fina bilder från semestern,du är så söt min unge,vi hörs på e.m.Kram Mamma

    SvaraRadera