söndag 20 september 2009

Underbara Sköna Söndag är snart slut



Hopp o hej vad jag är slarvig med o blogga...men...det blir bara inte av...får ibland inte ihop tankarna o orden i hjärnan som jag vill och då är det lika bra o hoppa över det just då.



Men, nytt försök igen...



Har gått igenom mina bilder lite...och erkänner att det känns nostalgiskt att titta på dom...längtan till Kalix o norrbotten känns rätt hård just då.



Här sitter Mamma o Amelia på soffan hos syrran o myser...kom och tänka på en kväll i somras, en lördagkväll tror jag att det var och syrran skulle jobba natt. Vi hade köpt chips och ostbågar och skulle mysa med Amelia, vi kollade på 101 dalmatiner , den otecknade versionen som kan vara ganska läskig, iaf om man är 3 år. Nåja, vi satt och mumsade i oss chips o läsk och så kom en kompis till syrran över och Amelia säger: Heeej Kerstin, du får vara med på våran fest om du vill! =) Gulligt va! På slutet av filmen vart det lite läskigt med Cruella De Ville så då sa Amelia: Moster, jag vill se på nyheterna nu... Lilla gumman då! Gu vad jag saknar henne!!! Och alla andra såklart!


Helgen har gått i myspys-tecken...det har varit kanonväder i helgen - helt underbara höst-dagar. Idag har jag gjort slingor i håret - tror det blev rätt lyckat, men jag kan ju förstå dom som går till frissan o gör det (själv är jag alldeles för snål...haha) - för man får himla värk i armarna när man står o grejjar på. Tog ju ur allt löshår förra veckan en kväll när jag satt framför teven så nu känner jag mig helt naken...ska kasta i lite mörkbrun färg i underhåren innan jag (läs; min man) lägger i nya slingor. Kanske blir nästa helg...


Just nu är Perras brorsa o hans fru i Marmaris i Turkiet, och vi brukar alltid åka med dom, men...vi kunde ju inte åka nu när vi skaffat lilla Jaycie. Hon är alldeles för liten för att lämnas bort till kattvakt. Men hon är såååå himla cool. Och mysig. Och gosig. Och social. Helt underbar faktiskt. Alldeles nyss hoppade hon upp i min famn och la sig o sov på min arm...men det vart lite halvjobbigt o sitta o skriva med henne där så jag flyttade över henne till en mysigare plats.


Alltså...inget speciellt har faktiskt hänt på ett tag... Jo, jag har suttit o skissat lite på mina framtida änglamålningar. Måste börja måla nu känner jag. Eller göra nåt mer vettigt av min fritid. Skulle behöva gå ut o gå också, men...det är nåt som sitter fast, det blir inte av!




Såg nyss att min farfar ringt idag, men nu är det försent att ringa upp. Undra vad han ville? Säkert bara prata lite. Tror nog han ringt fler gånger om det varit nåt allvarligt. Har en kul bild på farmor o farfar som är tagen sommaren 2005.


Världens bästa farmor o farfar!




Nä hörni...det tog totalt stopp i hjärnkontoret...nåja....en liten updejt vart det ju iaf ;)


Ha det så himla bäst allihopa så ses vi en annan dag! KRAM!

2 kommentarer:

  1. Det är så mysigt att läsa om dina tankar och funderingar.....måste nog ringa nån dag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du har skrivit ett så trevligt och efterlängtat inlägg..jag förstår att du stundom längtar till norrbotten..hoppas ni har det bra..Hur mår din galla ?? Har du fått hjälp?? många goa kramar från Barbro.

    SvaraRadera