måndag 14 september 2009

Läkare??? eller vadå?

Lyckades efter många om o men få tag i en läkare på Kirurgen idag.

Men vilket riks-pucko!!! Han började ifrågasätta mina smärtor!?

-"ja, jag kan ju garantera att alla gall-relaterade smärtor försvinner med operationen-men om det är andra smärtor du har så har du ju dom kvar".... eh, say what???

Jag frågade också om han sett mina bilder från ultraljudet -"eh, nej, man ser inget på dom, det räcker att personalen där talar om att det är stenar"...men jaha??? Hur menar han?

Sen sa jag att dom ju hittat kronisk inflammation i gallgången...men det lixom tyckte han var en baggis! Sen frågade han om jag spydde när jag fick anfall...men jag är en sån - som verkligen har svårt för att spy, jag får alla spykänslorna, vatten i munnen o kan stå med håret uppsatt över toastolen; men det kommer inget kräks! Jaha...då vart jag en "sämre patient" pga det då...?!

Han började surra om allt möjligt IBS och andra magfel och att man kan "må dåligt" (typ psykiskt) !?!?!?! Förbannade idiot!!! Jag har gallsten och jag ska opereras, punkt slut!

Jag frågade också hur länge det kunde dröja, men se det visste han inte heller...

Då var jag bara tvungen att säga att min syster opererades för gallsten när hon bara var 9 år och att min pappa dog av magcancer endast 33 år gammal, så att han kanske kunde förstå innerbörden av att jag ville ha en operation SNABBT! Nå...han kanske kunde ordna så jag kom lite före i kön...vadå kanske??? Vadå???? Bli för faan aldrig sjuk om du kan undvika det!
Nog fan kan man ha jävligt dåliga dagar fast man är totalt frisk, men fy fan när energin är som bortblåst o allt bara känns skit - då önskar jag att jag hade en vanlig lite halvtrist grå höst-ångest bara....


Spännande fortsättning följer...skulle inte förvåna mig om det står i mina journaler att jag är en envis o jobbig jävel, men se det skiter denhär flickan i.


Sov så sött allihop - om ni kan!

Och vet du faster, jag har samma problem med kuddar som dig, vet inte huuur många jag har handlat, men ingen är riktigt 100% bra för mig, jag var också på IKEA och köpte en kudde för dom som ligger på sidan...men njaaa...den är bara "sådär".

KRAM! KRAM! KRAM!

1 kommentar:

  1. Men lilla gulle gumman ...tänk att sjukvården är sådan nuförtiden...jag tror det var bättre förr ..som man brukar säga ..Men STÅ PÅ DIG...det verkar vara att den som är stark och orkar...vinner ..men man får tyvärr inte vara för sjuk ..för då finns inte orken..kämpa på söta Maria ..du behöver hjälp..tänker så mycket på dig...Och vad belangar kuddar så är det fortfarande svårt...kraaaam din egen faster Barbro..

    SvaraRadera