onsdag 25 februari 2009

Lång onsdag

Hallå igen!
Har haft en lång arbetsdag idag, började kl 8 (vilket är väldigt ovanligt för mig) pga det är sportlov nu o skolorna är stängda. Hade bara 2 barn idag, så vi tog bussen in till valbo köpcentrum och käkade lunch på mac donalds (kycklingsallad för mig...) sedan vandrade vi omkring på djuraffären, BR Leksaker, Coop & Ikea. Hittade ett fynd på bokrean - "ät dig ner i vikt" av Sten Sture Skaldeman för endast 25:- - intressant "gube" detdär, han har ätit efter LCHF-metoden länge och gått ner hela 60 kilo. Så bra bok om man behöver bli peppad, och han är verkligen öppenhjärtig i boken. Sedan fyndade jag några badrumsmattor, 2 plädar och ett gäng klädgalgar på IKEA. Köpte ett nytt tv-spel till barnen på jobbet som vi hann spela en stund när vi kom tillbaks till fritidsgården. En kollega messade och frågade om jag kunde jobba för henne ikväll men nääääe, usch vad trött jag är idag. 9 timmars arbetsdag räcker gott och väl.

Jag blir så avundsjuk på alla era fina konstverk som ni lägger ut så snart måste jag också fixa lite färg och sånt. Alla färger jag har hemma har torkat sönder för lääänge sedan - ja inte akvarell-färgerna såklart, men nu är jag ju mer sugen på akryl. Håller på att försöka få till en bra bild i huvudet först bara...vi målar ju så väldigt lika vi i släkten - jag gillar också att måla människor mest.

Köpte en ny mobil för 3 dagar sedan och har ännu inte kommit på hur man skriver ? - verkar inte finnas några frågetecken alls, jäkligt irriterande då man ofta skickar iväg en fråga i ett mess.

Föresten, hur irriterande är inte domhär telefonförsäljarna??? Nyss ringde nån tjej från Se & Hör med nåt dunder-erbjudande...å innan man hittar en lucka där dom drar in lite luft, så man får förklara att man inte är intresserad så har det redan gått 5 minuter...å ALLTID glömmer jag bort att förklara för försäljarna att jag är med i NIX...måste nog skriva en stor lapp som påminnelse åt mig själv till nästa gång. Fast jag tycker ju lite synd om dom också, det är ju trots allt deras jobb...

Nu ska jag ta o läsa vidare i mitt nya bokfynd - han skriver så bra så jag vill inte gärna lägga ifrån mig boken.

Ha en underbar kväll & natt allihopa, sköt om er!
Kram Mia

1 kommentar:

  1. Jag ser Maria att du är en hårt jobbande "qwinna" och mer vill de ha.Bra lilla gumman att du säger ifrån,det är klart att kollegor kan försöka..kanske kan hon ta mitt skift.???..osv.Du har nog med det du gör har jag förstått. Var lite rädd om dig. Tänk på dig och Per.Alla behöver ett privat liv också eller????.. Ni ska också orka ha ett liv tillsammans. Några kloka ord från din faster Barbro. Jag är mycket rädd om både dig och Malin, ni är så nära mig.Visst är det givande att jobba med barn, men också tärande ibland!!??
    Man måste alltid vara alert...och rättvis, fräsch
    mm.mm....många kramar till er båda från faster Barbro.

    SvaraRadera