torsdag 19 februari 2009

Våra egna "lejon"... ;)

Det här är våra "odjur" - Shakira & Shadow, dom är av rasen Maine Coon (amerikansk skogkatt)
och det är inte jättevanligt att dom ligger o gosar såhär nära varandra, därför åkte kameran fram...


Äntligen hemma igen!
Har varit igång sen kl 07 i morse, först tvättstuga en gång till (börjar tro att det är nån liten tomte som fixar en massa tvätt i mina tvättkorgar, herregud, vi är ju bara två personer, men man kan tro att vi är 10 i familjen!)
Sen visade jag en lägenhet kl 9:30 - mellan tvättstugevarven satt jag o tragglade med bokföringen igen och betalade lite räkningar som kommit till föreningen. Hann laga lite mat till lunch (ägg & bacon som jag börjar bli ganska less på vid det här laget, men ska det vara fett så ska det...) Innan jag började jobba kl 13 hann jag in på konsum för jag hade fått ett rek. brev, hade totalt glömt bort att jag beställt mina egna journaler från hälsocentralen, ska bli intressant läsning...sen satt jag i gymnastikhallen till 16:30 med ca 10 st barn/tonåringar som spelade bandy, fotboll eller bara lekte. Efter det fick jag ledigt mellan 16:30-17:45, precis så man hinner hem och äta lite och sedan iväg och jobba igen, ikväll hade jag konst/pysselgrupp med några tjejer och vi gjorde egna tvålar, dom blev jättefina och luktade gott, ganska lugnt på gården ikväll, men imorgon blir det nog mer ös då det är mellanstadiedisco :)
Apropå det här med LCHF -dieten så är jag såååå himla sockersugen!!! Gissa om jag har fått kämpa, vi har nämligen en kiosk på mitt jobb, full av godis, chips & läsk...usch vad jag har varit duktig, inte en endaste gnutta socker har jag ätit sedan vi kom hem. Hoppas suget snart går över, vatten är ju faktiskt inte så himla gott, även om man har lite citron i....fruktansvärt hur det är, men är man "allergisk" mot socker så är man (menar jag såklart)...
Känns som att kuddarna ropar på mig från sovrummet men jag ska försöka hålla mig vaken en liten stund till - är sååå trött!
Sömniga kramar från Mia

7 kommentarer:

  1. Oj vilken körig dag du haft i dag...
    Men jag måste säga att du är verkligen jätte duktig när det gäller dieten... det är ju kämpigt men håll ut, jag tror att du skulle ångra dig om du proppade i dig godis.. köp en ask läkerol visseligen 47/100 men jag har vägt asken och den vägde bara 19 g med alla tabletter i ... så det är ju i stort sett ingenting
    Kram // Malin

    SvaraRadera
  2. ps) min chokladpudding tog slut på ett kick, men nu ser jag hur bilringen svällt upp och det ser jävligt fult ut... (ds
    Kram

    SvaraRadera
  3. Haha, du är härlig du!!! :)
    Kraaam tebax

    SvaraRadera
  4. Hej Maria ååh så fina katter ni har........kom in och kika på min blogg om du vill,så får du träffa mina odjur.
    Kramar Kicki
    www.frallanlotta.blogspot.com

    SvaraRadera
  5. Jisses vilka dagar du har! och jag håller med Malin du är verkligen duktig, speciellt när det finns en kiosk så lätt tillgängligt!

    Trevlig helg! Kram Carro.

    SvaraRadera
  6. Ok här kommer tydningen på din dröm som du hade...
    Du känner dig oberoende och har en önskan att komma någon vart... Du har ett bra självförtroende och din kropp är du jäkligt nöjd med... Du ansvarar också själv över din livsinriktning och dina beslut- men kan känna dig lite ensam...
    samtidigt så jagas du av känslor el. rädslor- dina handlingar eller din brist på handlingar...
    Du undviker också att offentligt uttrycka vad du känner, din döds skräck- känslan av att misslyckas finns också med...lite skuldkänslor, känslomässig smärta... du upplever också innerst inne att du jagas av gamla relationer... och lite åldersnojja finns med i bliden också.. Du kan inte fly från dig själv... dessa känslor kan jaga dig genom hela livet... Ta tag i dom.
    Puss på dig..

    SvaraRadera
  7. Gode fina katter ni har. Jag förstår att ni är kära i dem.

    SvaraRadera