tisdag 17 februari 2009

”Om jag tänkte som fan,
kanske tänkte hela dan
på mitt liv och fann
en slags mening som var sann,
ja, då får jag inte glömma en förbannat viktig grej,
att då gäller denna sanning bara mig.
"(Tage Danielsson)
Jag är inte så bra på att göra egna dikter o sånt, men jag letar gärna fram andra människors...
Den här tyckte jag var ganska slående... =)
Idag har jag en massa bokföringsjobb framför mig som jag måste fixa, läggs ju på hög när jag varit på semester...sedan ska jag fixa så att alla får lön och senare i kväll ska jag på möte om sommarlägret vi åker på varje år med Unga Örnar. Vi brukar bjuda in ca 100 barn & ungdomar mellan 6-16 år, vi bor i tält på en plats vid en sjö, så det blir mycket bad, kanot, fotboll, grillkvällar, lekar mm. Men det är ju själva planeringen och förberedandet (som tex matplanering, tält-indelning mm) som tar tid, samt att försöka få ihop så många ledare och ungdomsledare som behövs för veckan. Kul är det men efter en vecka i tält så känns det sååå skönt att få komma hem till civilisationen (dusch & säng) igen.
Kram på er alla så ses vi snart igen!

2 kommentarer:

  1. HEEEEEJ Maria och jätte grattis.......och vilken underbar semester ni har varit på.........men visst är det ju för jä......igt att man ska måsta ut i cyberrymden för att upprätta någon som helst kontakt med dom människor som faktiskt betyder något i ens liv.........jag är sååå glad att ha fått kontakt med både dig och Malin.....mina enda ,kära kusiner.
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  2. Nämen heeeeeeeeej Kicki!!!! Jomen visst är det galet! Men hellre lite cyber-kontakt än ingen kontakt alls! Man får väl helt enkelt inse att man lever i data-världens våld nuförtiden, både på gott & ont! Hoppas du har det bäst Kicki och det skulle vara underbart att träffas irl!!!
    Kram Kusin Maria

    SvaraRadera