söndag 14 juni 2009

Ja då var det kört igen...

Vi hade jättemysigt igår kväll....drack lite vin o åt ost & kex. Vi kollade också på en bra svensk film som heter "Rallybrudar" - kul film som utspelar sig i värmland på 60-talet.

Men....vid 23-tiden så fick jag värsta magkatarrs-attacken!! Det kom helt plötsligt så jag la mig på köksgolvet i smärtor o visste inte om jag skulle ligga, sitta eller stå på huvudet! Det känns ungefär som att nån sticker in ett stort svärd mitt i mellangärdet och vrider om, samtidigt som du helt plötsligt får på dig en korsett av stål som håller på att trycka ihjäl dina revben!!!
Jag har hyper-andats, grinat och ojat mig....fy f-n vilken smärta!!!
Lyckligtvis hittade jag en magsårs-medicin i skåpet - nog för att den hade gått ut i mars -09 men jag tror den fungerar...jag vräkte i mig allt jag kunde hitta, samarin, zantac och nexium.

Efter ett tag gick smärtan över...men hela dan idag har jag inte orkat göra nånting! Har legat på sängen med katterna o kollat tv och läst....Sen har jag ätit fiskbullar...och hallon med grädde.
Inget mer kaffe o bacon och sånt på ett tag för mig...saknar kaffe nå otroligt! Jag är ju värsta kaffe-mostern! =/

Det är inte första gången jag har magkatarr/magsår...därför skrev jag att det var kört igen...tur att jag har medecin, för jag vägrar nämligen göra nån mer gastroskopi, jag har nog gjort det 4 gånger förut men sista gången fick jag verkligen panik när jag låg där och dom tryckte ner slangen i halsen på mig! Då lovade jag mig själv att inte utsätta mig för det nån mer gång. Ja isåfall får dom söva mig!

Har pratat med min älskade syster idag o Perra har planerat lite med Görre om vad som händer o sker när vi kommer upp! Nu får tiden lov o gå lite fortare tills vi åker upp, också får det lov att bli riktig ryss-värme också, hit med strålande sol o klarblå himmel! I år kan vi väl få bada utan att frysa ihjäl??

Måste lägga mig o vila...känner mig helt klen!.....stackars mig!
Ha det bäst allihop! KRAM!

3 kommentarer:

  1. Läste just ditt inlägg... vi har spelat bingolotto ...utan vinst men ingen skada skedd... Det där med magkatarr finns ju i Johanssons släkt...jag har också väldigt känslig mage och äter Lanzo i perioder...jag har haft dålig mage sedan barndomen....ärftligt sade läkarna redan när jag var barn. Kramisar ta det lungt / Barbro.

    SvaraRadera
  2. Jaa stackars dig ....jag vet hur det känns är med i samma klubb.
    Krya på dig.
    Kraaam

    SvaraRadera
  3. Oj oj lilla vännen.... det är jobbigt när magen strular !! Tur att du hade något att ta mot värken !
    Jag längtar också tills att ni kommer hiiit !! glöm inte målar grejjorna :)

    Nattis kram

    SvaraRadera