söndag 28 juni 2009

Läntan & Värme!

Denhär bilden representerar min längtan efter Amelia! Vet att hon älskar Hello Kitty....och varje gång jag ser en sån så tänker jag på gull-ungen! Det har varit en ruskigt varm dag idag...inte många knop är gjorda i onödan i denhär familjen idag....Perra har suttit o bundit lite lax-flugor...o själv har jag ordnat lite med föreningen, jag har försökt sitta ute på balkongen o sola...men...det blir ju som en BASTU...svetten bara rinner o jag får springa in hela tiden o torka av mig o dricka vatten...näää...nu skulle man ha varit vid havet! ;) "Ta mig till havet o gör mig till (k)ung".... =D
Idag har vi varit ruskigt lata...vi bestämde oss för att gå ut o käka en sen lunch till byns pizzeria, det blev filé Oscar + en starköl...Gott!
Om ni tycker att vi ser en aning slitna ut så stämmer det...värmen + en del vin igår är anledningen till det...



Här nedanför är en bild på båt-bryggorna hos oss. Lyckliga dom som kan åka ut o puttra med båten...
Knäppte också ett kort på "rondell-blommorna" som vi köpte till föreningen för ett tag sedan, dom är så underbart fina och brer ut sig så vackert, i denhär trägrejjen är det 4 blommor, vi får jättemycke beröm för dom.

Har börjat förbereda min packning till Kalix litegrann...tänkt ut o gjort små listor med sånt som jag måste få med mig...det jag glömmer får jag väl köpa nytt...måste till Dollars innan vi åker upp o köpa målargrejjor! OCH godis till Ammis o grabbarna...huvva ligen om man skulle komma upp UTAN godis...nä...då skulle man få skämmas!!! Huvudsaken jag inte glömmer filmerna; lejonfilmen, bröllopsfilmen och foto-filmen från Mauritius..och kamerorna...och laptopen...och barnens presenter...och eurona som blev kvar från turkiet-resan...och...gah! Nåja...det är ju nån dag kvar bara så det fixar sig nog.
Så....nu ska jag försöka lägga mig o förhoppningsvis sova...det är HETT...men som tur var hittade vi på en bordsfläkt i källaren....och...vet ni vad mer?? Jo...en baden-baden-madrass! =O
Hoppas ni kan sova i värmen!
Cs o hörs en annan dag!
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!!!

2 kommentarer:

  1. Jag längtar också tills att ni kommer... börjar som vara dax nu känns det som.. Lite halv mulet i dag här i Vånna, men väldigt varmt . ska häva mig ut en stund innan jag går o badar ( i bastun) ska jobba från 15-22.. Vad fina ni är på alla bilder :) Frächa o bruna och i fin fin form ! Vet inte men jag tycker att jag bara blir rundare.... Kul o höra vad du tycker... man ser ju bättre vad som hänt när man inte har setts på ett tag... Kramis från hela Johanssons teamet!

    SvaraRadera
  2. Kram på dig Mia... visst är det roligt att förbereda inför en resa!!! om man börjar i tid så blir det ganska bra....det som glöms får man ju köpa på stället..som du skriver. Kör försiktigt i sommartrafiken..en del förare verkar ha fått solsting.... så var på er vakt. Vi ses och så längtar jag till att få se era filmer...kramisar /Barbro

    SvaraRadera