lördag 13 juni 2009

Svensk sommar...

Det har regnat så många dagar o nätter nu så jag minns inte när det var sol sist!

Vad less jag blir! Jag är helt allergisk mot dethär skitvädret!

Igår fick jag inte ett dugg gjort, för jag vaknade med världens tryck i huvudet, nacken o axlarna. Visst är det väl en hel del pga jobb och stress men vädret ställer till det mesta.

Idag har vi varit till köpis o handlat lite nödvändigheter....kattmaten var slut...köpte en ny 10 kilos säck med torrfoder speciellt för Maine Coon-katter....689 kronor! Skitdyrt!

Var in på bolaget också för jag var sugen på lite rosévin och vet ni, jag hittade ett av märket LEVA som jag absolut måste prova, såg att dom även hade rödvin av samma märke så jag köpte en flaska av varje, måste ju bara vara bra eftersom det vita är så gott?!

Det är sällan vi köper musik cd-skivor men idag köpte jag en som heter "Absolute Dance Summer 2009" - vi lyssnade på ena skivan i bilen på vägen hem - wow! Snacka om att man blir en aning partysugen när man hör den :) Bra musik o mycket dunk!

Ikväll blir det ost & kex & vin & förhoppningsvis nåt bra att se på tv, för våran dvd har avlidit.

Lite tänkvärda ord:

Du kommer till en tid i ditt liv när du inser
Vem som betyder något
Vem som aldrig gjorde det
Vem som inte kommer att göra det
Vem som alltid kommer att göra det.
Så, oroa dig inte för människor i ditt förflutna
Det finns en anledning till att de inte finns med i din framtid


och lite djupare grejjer:


En åttaårig pojke närmade sig en äldre man som stod framför en önskekälla och tittade upp i dennes ögon och frågade:
"Jag har förstått att du är en mycket klok människa. Jag skulle vilja veta livets hemlighet".
Den äldre mannen tittade ned på pojken och svarade:
"Jag har tänkt en hel del under mitt liv och hemligheten kan sammanfattas med fyra ord:
Det första är tänk. Tänk på de värderingar som styr ditt liv.
Det andra är tro. Tro på dig själv grundat på dina tankar om de värderingar som kommer att styra ditt liv.
Det tredje är drömma. Dröm om de saker som kan hända, grundat på din tro på dig själv och de värderingar som kommer att styra ditt liv.
Det sista är våga. Våga förverkliga dina drömmar, grundade på din tro på dig själv och dina värderingar".
Och med det, sa Walter E. Disney till den lille pojken:
"Tänk, Tro, Dröm och Våga"

Hoppas ni har det bra allihop! Cs en annan dag! Kram!

2 kommentarer:

  1. Kramar till er från mig ...i dag regnar det som spön i backen ...men det är bra för grödan... potatisen och jordgubbarna behöver vatten...ha en bra och skön söndag ..../BARBRO

    SvaraRadera
  2. Och det är ju det som jag gör varje dag... tänker, tror, drömmer och vågar..... eller hur... tänker så mycket att man måste gå på samtalsterapi.. tror massor... drömmer om allt o inget.. och vågar - byta jobb... Ha´jag lever ju efter livets gåtor... att man inte fattat det :) Tack för inlägget kära syster.

    SvaraRadera