onsdag 27 maj 2009

Förbereder inför resan

Jag har börjat tagit fram en del kläder och sånt som ska packas med till Turkiet...mitt problem är att jag ALLTID lyckas packa med för mycket kläder!
Fast nu har dom ju blivit restrektivare med invägningen av bagage så man får ju inte ha för mycket med sig...det kommer att bli svettigt för min del, för min resväska är bauta-stor och väger hur mycket som helst fast den är tom!!! =/

Måste försöka tänka smartare, skriva en lista på nåt vis... Har ju redan en lista men den är på saker jag ska ta med, inte hur många av varje:

Strandkjolar
Bikinis -tar med 8 st...det lär väl räcka? ;P
Shorts - vita, svarta, jeans
Kjolar
Trosor
Bh:ar
Linnen
Tights
Kvällskläder
Skor - strandskor, finskor, sköna skor
Smink
Sminkborttagning
Parfym
Roll-on
Solcreme
Bodylotion
Hårsnoddar
Borste
Schampoo
Balsam
Tvål
Pincett (kan inte leva utan)
Rakhyvel
Lill-spegel
Badväska
Mobiler + laddare
Kameror + laddare
Datakabel (ifall jag får för mig o blogga därifrån så jag kan lägga upp bilder)
Medeciner
Nikotinplåster (för att förhindra psykbryt på planet)
Smycken
Tops
Hårskum
Platt-tång
.....
Ganska avancerad lista, men allt ska med!
Fast igentligen är jag nog för noga...huvudsaken man har pass-pengar och p-piller! ;P
Nä...skojja, men...

I går hade jag tvättstuga halva dan och sedan var jag på jobbet.
På kvällen blev jag lite halvsugen på bilbingo så jag o en granne åkte iväg, det var månadsfinal här i forsbacka och det var 10.000 kr på full bricka....men...nåt har hänt med min bingo-tur! Allvarligt, någon har stulit min bilbingo-tur! Förr vann jag jämt o ständigt, men nu...knappt ens i närheten! Vad är det för fel? Ganska irriterande! Det var en 10-årig grabb som vann storkovan, 11.000 kr för han vann 1.000 kr på 4 rader också. Snacka om röta!

I kväll när Perra har slutat jobba ska vi åka med katterna till hans mamma och Kalle som ska vara kattvakter. Hoppas det blir ikväll iallafall, för det kunde bli övertid för Perra på jobbet...hoppas det inte blir fööör sent, för det är ganska skönt att köra iväg katterna kvällen innan så man får grejja i lugn o ro sedan utan att dom ska vara med överallt.
Måste klippa klorna på kissarna innan vi åker...

Och stryka Perras skjortor...
Och raka mina ben...
Och måla mina tånaglar...
Och packa färdigt...
Och jobba...
Och skriva lönelistor för gården...
Och betala räkningarna...

Hmmm...men sen....sen när vi kommer till Turkiet så ska vi baaara lata oss! Skönt, för det känns som att hjärnan håller på att brinna upp!!!

Adios amigos!

2 kommentarer:

  1. Det är alltid mycket att tänka på innan man kommer sig i väg på en resa...jag tror det blir värre och värre ju äldre man blir. Jag har också en tendens att packa med för mycket. Hoppas ni får en sköööön semesrertripp till Turkiet...med mycket sol ,värme och god mat...mao.lata dagar..det kallar jag för semester. Jag åker till Hedenäset på Söndag...blir där några dagar.Roger följer med mig.Kramar till er båda /Barbro, Tord hälsar.

    SvaraRadera
  2. Men alltså.... när åker ni...är det i morgon..???

    Fasiken jag har som inte hängt med alls ..... förvirrad......

    SvaraRadera