söndag 3 maj 2009

Good or Bad?

Ja så heter tydligen denhär bilden, tycker den är fin...och så tror jag att alla är lite både och...

Idag skulle jag göra massor med saker, men vet ni, tröttheten kom o hälsade på mig idag, den har varit borta ett tag, och det var inte angenämt att träffas igen...jag vill vara pigg o alert o göra saker o få saker gjorda, jag mår mycke bättre då. Det enda jag igenligen kan kryssa bort från min "att göra" lista idag är att jag har gjort ljusa slingor i håret. Tvingade mig själv mer eller mindre, för man ska ju inte ha nytvättat hår när man gör det så jag hade att välja på att strunta i det, eller att tvätta håret o göra det om nån dag igen...alltså fick det bli idag. Blev ganska bra, men rätt så ljust. Får väl se om jag "ids" ta nån bild på mig själv o lägga upp eller inte...hehe
Det andra jag gjorde var att jobba - en kollega till mig fick magsjuka så jag åkte o jobbade 3 timmar nu ikväll. Bra kväll med många intressanta inslag, önskar tiden inte gick så fort ibland.

Läste i en veckotidning (jag är by the way en läsoman, kan inte låta bli att köpa o läsa en massa veckotidningar, kvällstidningar o annat) att Buddha säger att alla människor har 53 problem - varken mer eller mindre, försvinner ett problem så skapas ett nytt. En dag kom en man och ville ha hjälp av Buddha med att få sina problem att försvinna; då sa Buddha att han bara kunde hjälpa honom med det 54:e problemet. -Vilket är det, undrade mannen. -Att du tror att du inte ska ha några problem! Tänkvärt!

I morgon är det en ny vecka igen med allt det innebär. Ska på möte imorgon kväll med nattvandrarna och på fredag kväll ska jag sova över på jobbet med fritidsklubben, vi har en årlig övernattning med disco, pizza och film. Kul!

Kram på er allihop!

3 kommentarer:

  1. Håller med om Buddhas ord om problem som säkert finns hos alla familjer. ...Håller också med om bilden du publicerat.
    Hur många vuxna är ni som sover över med ungdomarna??Hoppas det går bra.
    Hur gick det med fisketävlingen för Per??
    Nattikramar från /Barbro

    SvaraRadera
  2. Jag färgade mitt underhår (på skallen) i går, det hann inte bli så mörkt men det blev rätt ok iallafall. jag har hört talas om det där med 53 problem ... men jag tror ju på det också- man kan nog inte ha hur många som helst.

    I dag är det jobb.... phu... kände inte för det riktigt, det är så fint väder ute....
    Vi höres kram

    SvaraRadera
  3. Ja...Per och hans arbetskompis fiskade i 6 timmar utan att få någon fisk, så dom gav upp, tävlingen höll på i 5 timmar till men dom tyckte det räckte. Trist, men dom fick ju vara ute o fiska + få en massa friskluft så lite positivt var det ju ändå :)
    Vi är 2 vuxna som sover över och jag tippar på runt 35 barn, det kommer att gå jättebra men det brukar inte bli så mycket sömn :)

    SvaraRadera