måndag 4 maj 2009

Här är jag...



Så här ser jag ut idag...på ett ungefär, kameror ljuger ju alltid o i verkligheten ser jag mest ut som en 20-åring ;) (och neeejjje, jag har inga rynkor i pannan, det är kamera-fel! Lovar!) ;P

Idag har jag haft en dag full med händelser, jag har jobbat en hel del åt föreningen, det är alltid en massa saker som ska fixas. Sen har jag haft pappersarbete som hör till mitt ordinarie jobb, och ikväll mellan 17-21 har jag varit iväg på möte angående polarna-projektet som jag ska börja i. Redan nu på lördag ska jag ut o jobba min första kväll. Vi jobbar mellan kl 21-02 ungefär, beroende på hur stökigt det är på stan, efter 2 på natten är det inte någon idé längre för då kommer de äldre kroggästerna ut på stan och det är ju inte dom vi ska ta hand om. Så jag har fått massor med information om vad som händer, vilka regler vi har och hur kvällarna går till, det är mer än man kan tro men det ska bli oerhört spännande.

Jag börjar tröttna för vågen står blixt-still...går varken upp eller ner...nåja, fördel att det inte går upp iallafall...men vadå...jag måste hitta på nåt så det börjar gå neråt igen.

Och en sak är ju konstig...man går ju ner över hela kroppen, man kan ju inte direkt välja vilken kroppsdel som man ska minska mest på (tex magen då...) - så när jag går ner överallt så irriterarar jag mig ändå så s-tans mycket på magen ändå, den lixom hänger kvar som en annan bulldegsaktig sak mitt i! Hur gör man för att få en platt mage?

Fast EN nackdel finns det ju att gå ner, att kläderna o bältena blir för stora! Attans! Jag köpte ju ett par skitsnygga vita jeans i turkiet förra året som satt tajt o var helt kanon...men nu...inte tajta för fem öre! Och det snygga vita dieselbältet som jag köpte är så jäkla stort - det fattas kanske 5-6 knapphål för att jag ska kunna ha på det!...i-landsproblem, jag vet.


Tog ett foto på skåpen också:
Nu ser det ju inte så fint ut för jag har inte hunnit lägga in just nåt mer än mina egen-handmålade glas. Har kommit på att jag nästan får "prestationsångest" av att ha ett vitrinskåp, vad är snyggt, vad är inte snyggt??? Nåja, i-landsproblem även detta, men ändå...
I morgonbitti har jag tid hos sköterskan för blodtryckstagning kl 8:15 - jag får inte röka eller dricka kaffe en timma innan. Tänkte passa på att ta blodproverna samtidigt.
Nä, nu ska jag hoppa i säng o försöka slumra lite, här spöregnar det för tillfället, trist!
C ya! Kraaaaaaaaaaaam!

7 kommentarer:

  1. Du ser likadan ut som för tjugo år sen.....men det gör inte jag ha ha ha.
    Men du har ju lyckats gå ner en hel del...jag gick ju upp!!!!!!!!fattar inte.
    Ha det bäst.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Haha, visst ser jag ut som 20! Och det kanske stämmer, för idag när jag var o tog blodtrycket så var det bara 120/60 och pulsen låg på 56. Hon tyckte jag hade värden som en 20-åring...vad märkligt! För i två års tid har jag haft ca 180/110 i tryck mer eller mindre...sen tog dom en massa blodprover, struma, socker (4,2 var sockret, jättebra) och så fick jag ta EKG. Jag frågade ju vad det var mer för sorts prover, men det har jag redan glömt...teflonhjärna...
    Ha det bäst du med!!! Kram!

    SvaraRadera
  3. Trevligt och se att dina värden var fina....måste säga att du har verkligen gått ner ...mycket i vikt. Undrar om jag känner igen dig i sommar??? Själv har jag ökat något.
    kramisar från mig.

    SvaraRadera
  4. Men så smal du är.... jätte fin nu- så nu kan du sluta ;) Och vad trevligt det ser ut i tv rummet... men det är ju alltid det.... vad ska man ha i ... Personligen är jag ju bra på att ha foton överallt...
    Jag fick ditt sms, Gud så skönt att det är bra med min mys syster nu. Tack o lov !!
    kramis Malin

    SvaraRadera
  5. Faster...mig kommer du alltid att känna igen, jag tycker jag ser EXAKT ut som på skofotot i 1:a klass...haha :D

    SvaraRadera
  6. Jaa älskade syster - jag saaaa ju det! Ingen idé o hetsa upp sig innan man vet om det är nåt allvarligt, du vet, jag är bara 2% hypokondriker! ;P

    SvaraRadera
  7. Men herre gu Mia du håller ju på att försvinna... Vilket fint vitrinskåp och jag håller med, det är ju omöjligt att veta vad man ska stoppa i... Må så gott /Kerstin

    SvaraRadera