fredag 1 maj 2009

1:a maj idag...

...och vi har båda varit lediga. Härligt. Igår på sista april var det ju meningen att jag skulle jobba på stan, men jag lovade ju att ta det lugnt och vara hemma. Ja...varit hemma har jag ju...men annars har det varit fullt ös. Igår åkte jag in till IKEA och köpte vitrinskåpet som jag trodde jag skulle ha i köket;
...men min käre make hade visst lite att säga till om han med....han tyckte den var aaaaldelles för stor för att ha i köket....suck...så vi hade några långa diskussioner o utlägg medans vi idag monterade skåpet. Ja....hur det nu blev så gav jag upp (hur kan man stå emot argumentet "om hundra inredare fick välja skulle dom aldrig ställa ett sånt stort skåp där") och nu står skåpet i vardagsrummet - inte nog med det, imorgon ska vi åka in till IKEA och köpa ett till likadant att ha brevid. Å nu har jag alltså inga ideér om vad jag ska ha på den lilla väggen i köket...ser tomt ut, inte konstigt kanske för jag har ju inte satt upp något på väggarna och allt är vitt....jag kan ju tycka att det ser skönt ut med rena ytor, men....vi är ju som sagt var två i hushållet som ska säga vårat...trodde väl aldrig att jag gift mig med en inrednings-arkitekt ;P
Som sagt var...idag har vi ställt sängen o tv;n o allt annat i sovrummet iordning, skruvat upp lampor och gardinstänger, skurat golv, diskat glas mm. Börjar se rätt hyfsat ut i hemmet nu. På eftermiddan var vi in till Sandviken och köpte...ta daaaa; pizza!!! Usch, inge bra mat alls, men jag tror på att man måste fuska ibland. Jag åt en Hellas (fläskfilé med tomater, lök och bea-sås) Till det drack jag lite rödvin (JP Chenet) - det drack jag igår också för då käkade vi ostbricka :) Jag är verkligen inte den som dricker ofta, händer mest när vi är på semester, men nu var jag så himla sugen på just rödvin! Det jag inte har ätit, men saknat, är godis...vet inte varför, men skulle jag börja äta godis skulle jag kunna vrääääääääääka i mig som besatt känns det som. Nä, helgens bravader får räcka....tror jag...
För övrigt har vi bara varit hemma båda två + katterna som älskar att vara ute på balkongen nu när det är varmt, jag lyfter ut deras bur så dom kan ligga i den, betongen är ju rätt kall...
Idag var det soligt o supervarmt, inte direkt till någon nytta för oss som varit inne o skruvat möbler, men det är härligt iallafall.
Igår beställde jag en förstoring på mig o per som vi ska ha ovanför sängen i sovrummet, storlek 50x70 cm, så nu gäller det att hitta nån snygg ram till den. Jag skulle även behöva göra lite andra foton men det får komma sen.
Nån majbrasa har vi inte sett, men smällare har vi hört så det räcker o blir över. Katterna vart skiträdda o sprang in från balkongen...
Jaaa...vet inte vad jag ska skriva mer...men vi hörs o syns!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar