onsdag 13 maj 2009

Packat & Klart...nästan!

Vi ska åka på semester den 28 maj, en vecka till underbara Turkiet! =) Marmaris igen såklart! Shoppingmeckat! Vi ska på på hotell Turban Pallace som vi bodde på förra året, ett riktigt kanonhotell när det gäller ALLT! Maten, rummen, personalen, hela hotellområdet osv.


Ska bli riktigt kul att komma bort o komma ifrån alla jobb o måsten. Först tänkte vi ju inte åka nu i vår...men suget blev för stort...det är lite det som är skönt när man jobbar mycket, att ha nåt att se fram emot. En hel vecka fylld av lata dagar :)


Här är en bild på "afternoon tea":
En massa kakor som serveras på eftermiddan till kaffe eller the.


Sen filmade jag ju såklart efterrättsborden :


Visst ser det smarrigt ut! Det nästan vattnas i munnen redan nu ;P


Här står en kock och gör omeletter, du får själv välja vad du vill ha på:

Du kunde även få nygräddade plättar eller ägg och stekt bacon:

Bild av en del av förrätterna, allt var så fräscht:

Men ska man ha "råd" att trycka i sig såååå mycket så lär man nog göra ett besök även här:

Allt dethär finns inom hotellområdet:Jaaa...vissa säger att vi är galna som åker till samma ställe nästan jämt, men vadå? Vi trivs ju faktiskt där. Det är relativt billigt att handla om man jämför med tex grekland, som också är jättefint, men dels svindyrt, sen finns det inte nåt o handla i samma utsträckning som i turkiet.
Ja...när vi var till Korfu tex...så hade dom ingenting mer än t-shirtar med olika tryck på...

Ex: If assholes could fly, this place would be an airport...osv, men en sak hade dom som jag ångrar att jag inte köpte:

Och det var en massa fina tavlor, men jag minns inte, kanske var dom svindyra...eller så tänkte jag som jag alltid gör "jag kan måla finare, jag gör egna tavlor o hänger upp" - varav grejjen är att jag aldrig tar mig för o måla...kanske den dan jag blir pensionär...?

Nåja, det jag hoppas på att fynda nu i turkiet är en (åtminstone en) väska! Jag älskar väskor!

Kolla in här:

och här:


Ja, vi får väl se vart det slutar. Men jag längtar iallafall till semestern nu.
Och till imorgon, för imorgon ska jag äntligen göra nya naglar, mina har växt ut så mycket så det ser ut som värsta häx-naglarna, plus att 3 naglar har gått av när jag har hållit på o jobbat.
Idag har det annars bara varit en vanlig tråkig dag, upp tidigt o ner i tvättstugan o tvätta.
Sen har jag möblerat om i ett köksskåp o torkat rent, så nu har jag äntligen gjort en plats i stora skåpet för en hylla där jag kan gömma dagstidningar o veckotidningar så dom slipper ligga framme överallt.
Efter det var jag o jobbade på fritidsklubben. Lugnt med barn så vi för-städade lite, tömde sopkorgar och tvättade ur dom så dom är fräscha till nästa termin.
När jobbet var slut så åkte jag o Per till valbo köpcentrum, köpte en guldram från Gallerix att ha bröllopskortet i -jag har nämligen gett upp tanken på att nånsinn hitta den perfekta kuriosa ramen som jag drömt om...
Köpte också ett par vit/rosa flip-flops på intersport.
Letade nån ny bikini på Kapp-Ahl och Lindex men såg inte direkt nån som jag föll för, sen har jag kollat ellos o sånt på nätet, men dom jag tycker är fina kostar ju skjortan, å nån så dyr tänkte jag inte köpa, jag har ju säkert 8 olika bikinis redan, men vadå, en till kan ju aldrig skada? ;)
Föresten skulle jag också vilja ändra utseende på min blogg...nu är jag rå-trött på min gröna sida...fast just nu har jag inte energi till å börja ändra nåt, så den får fortsätta se ut såhär ett tag till....snart är det läggdax, igen!
Sov så gott alla glada, lyckliga, mindre glada och mindre lyckliga - ses en annan dag!
KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!

2 kommentarer:

  1. Nämen !!! Va fubbigt, som att inte jag skulle vilja........ Men vi kollade upp en resa till turkiet faktiskt.... mer än 30 bupp skulle den gått på... killarna åker ju till vuxenpris nu förtiden, så det är helt enkelt för dyrt .

    Jag o lucia har precis varit ut en sväng- hon var pii nödig, så därför är jag vaken denna O kritsterliga tid på dygnet...
    kraam på dig

    SvaraRadera
  2. Jag tycker ni gör alldeles rätt i att åka till Turkiet och slappa en vecka det är ni värd....vila upp sig lite sola, bada,,, och det bästa.. att få äta färdiglagat gott... Vi har varit och hälsat på hos Roger i dag ...trevligt...det blev sen middag igen... börjar nog bli som sydlänningar... sedan har jag suttit som ett frimärke framför TV:n, Nyheter...Stockholm- Arlanda...Grannfejden...och till slut slutet av Eurovision song contest semifinal 2. Men nu är klockan sovdags..Många goa kramar , sov gott till er båda //Barbro

    SvaraRadera