tisdag 19 maj 2009

Ibland strular det mesta...

Tjosan hejsan!

Jo...det började med att jag skulle fotografera lite grejjer o lägga upp här på bloggen, tog lilla kameran och knäpper ETT kort...tjoff bara så var batteriet slut! Gah! Då tar jag fram stora kameran, där hinner jag knäppa TVÅ kort, sen tar dom batterierna slut! Jobbigt va!...

Nåja, fram med laddarna och vänta tills dom laddat klart.

Jaha...under tiden så tänkte jag passa på o färga underhåret mörkbrunt...sagt o gjort, fram me färgpaketet o börja....ni vet: på med plasthandskar som kostar typ ett halvt öre att tillverka, sedan ska man ju blanda ihop färgen...so far so good....men halvvägs in i färgningen så är ju färgflaskan ganska kletig...tjoffs bara...så flyger den iväg....BAKOM badkaret!!! Å skvätter färg på kakel o badkar! Å det som är så j-la trångt där!!! Insåg att jag var tvungen att ta av mig ena plasthandsken för annars hade jag färgat ALLT med kladd...flytta kattlådan, pressa ner armen bakom badkaret å får äntligen tag i flaskj-veln! Hmm....nu har jag bara en hand med handske på...och jag vill ogärna missfärga mina nygjorda naglar så jag försöker vara såååå försiktig som det bara går...kastar en blick i spegeln och får syn på min feja...full med färg överallt...och alla som färgat håret mörkt vet att låter man den färgen vara kvar hela tiden så blir man SVART i ansiktet...fläckig...*suck o elände* - Så det var till att rulla ut toapapper, blöta o försöka få till ansiktet skapligt...kladdigt o jävligt, sen skulle jag ju sätta i färg i bakhåret också...tror ni inte att färg-jävuls-flaskan ploppar ur min näve igen!!! Snabbt som f-n in till köket o hämta trasan! För sån här hårfärg är inte att leka med, man kan TRO att man har torkat upp all färg, men efter ett tag så dyker den upp igen....så man får skitfula fläckar överallt...Det hela slutade med att jag inte ides ha i hårfärgen så länge som man skulle för nu var jag missnöjd med allt! Så nu sitter jag här med håret som inte torkat än...förhoppningsvis blev det bra...


Här är lite linnen som jag köpte igår: (och shadow syns lite när han nyfiket kollar på)

Och här är shortsen + en t-shirt:
Så här ser gardintygen ut som jag köpte till sovrummet men som jag tyvärr inte orkat sy upp än:
Ifall ni undrar varför det fattas lite på vissa bilder (vita rutor) så är det jag som har redigerat bort mina fötter...haha, jag har inte gjort dom sommarfina ännu så jag visar dom gärna INTE...


Såhär blev det när jag fyllt på bokyllorna/vitrinskåpen vi köpte:

I övrigt har jag pratat med Johannes som fyller 15 år idag via sms - han hade tok-skrattat åt mig idag...för jag hade gjort mig till o målat en ram där jag skrivit en massa saker runt om, blaa så skrev jag "2004-05-19 föddes världens bästa Johannes"....haha...jaa..jag är YR! Han är ju för tusan född 1994 och inget annat! Men ni vet - min teflonhjärna funkar inte alltid som den ska. Såklart fick han inte bara ramen, vi hade ju lagt i en peng som tavla...grabben måste ju ha råd att köpa bensin nu när han fått en så cool vespa i födelsedagspresent! Mosters "lilla" Hannes...nyss en liten,liten plutte-bejbis...och nu...FEMTON år...önskar sånahär dagar att vi bodde i Kalix, tänk alla kalas o allt annat som vi missar!!! För att inte prata om halva livet! Usch, sånt orkar jag inte ens tänka på...

I morgon ska jag åka iväg till Stockholm med fritidsgården! Kl 9 är det avfärd, 50 ungdomar och 6 personal. Först blir det shopping på stan till kl 15 - sedan tar vi båten över till Gröna Lund och är där till 22 - då bussen återvänder hemåt, tar ca 2 timmar att åka hem, så det kommer att bli en lååång dag imorgon. Hoppas vädret blir fint och att det är varmt. Tänker försöka minnas att ta med kameran o fota lite... :)

Hoppas att ni allihop har haft en fin dag!

KRAAAAAAAAAAAAAM!


1 kommentar:

  1. Det verkar som om att det var din otursdag, du skulle misslyckas med dittan och dattan....men hoppas du blev nöjd med håret...efter sååå mycket jobb.Önskar också att ni får en trevlig dagsrunda i Stockholm. Kramar från Barbro.

    SvaraRadera