måndag 18 maj 2009

Regnig måndag - bläää!

Hej o hå, måndagar har aldrig varit speciellt roliga, inte den här heller.
Har suttit framför datorn o jobbat på förmiddan och med klubben på eftermiddan.
När Perra kom hem från sitt jobb så åkte vi in till Valbo Köpcentrum, först o främst skulle jag hämta ut (äntligen) mitt nya körkort...kul kille på posten där...han sa typ: ja här har du ett nytt körkort o glänsa med, det andra kan du ju ha o skratta åt..." hahaha, jaaa, sa jag, eller kanske skratta åt båda...? Han försökte vara lite lustig där, han trodde väl att det var typ 10 år sen jag gjorde mitt förra men ack vad han bedrog sig, jag gjorde ju det för kanske 2 år sen, det här var jag ju tvungen att göra för att jag har gift mig o bytt efternamn...haha, vilken klantskalle!!!

Nåja, äntligen har jag fixat körkortet o kör lagligt.

Sen åkte vi in till själva köpcentrat och gick omkring i lite olika affärer o kollade på shorts, sandaler mm tills klockan började närma sig 18:30 för då hade Perra tid för klippning där.
Å vad gjorde då jag under tiden...kan man undra...jo, jag besökte min älsklingsaffär: Gina Tricot :)
Handlade lite gjorde jag också....2 stretchiga linnen, ett svart och ett ljusblått, en vit t-shirt, en svart tunika (ursäkta men jag fullkomligt älskar svarta kläder, försöker köpa lite andra färger, men utan svart klarar jag mig inte) en blå t-shirt och ett par superkorta jeans-shorts...dom har jag inte provat än, ska testa dom imorgon, passar dom inte så får jag väl åka tillbaks med dom.

Jo föresten, han blev jättefin i håret Perra, han var en aning för långhårig innan...jaaa...inte om man jämför mot för några år sedan när han hade håret ner på halva ryggen, men sådär långt så det inte går att ha nån snygg frisyr.

Hade jag varit lika allert som er andra bloggisar så hade jag ju givetvis tagit några fotografier på det ny-inköpta, Perras nya frisyr o sånt...men...idag orkar jag inget mer, känner mig som en urblåst ballong.

Perra har redan lagt sig i sovrummet, han kollar in sin favvo-film "Pretty Woman".

Jag är jättenyfiken på hur det har gått för min syster idag...hoppas verkligen att hon orkar blogga om det. Kanske inte idag, det brukar ju vara mycket att smälta när man ska lära sig nya saker. Fast imorgon ser jag också fram emot att få se bilder på 15-åringen (pssst, moster & Perra har givetvis skickat en present....) ;P

Ja, som sagt var, det har regnat o varit trist här hela långa dagen. Hoppas det blir bättre i morgon. För imorgon ska jag på möte om sommarlägret, och först skulle vi ha möte på min arbetsplats som ligger ca 5 minuters gångväg från mig, men min chefs barn är sjuk, så jag måste traska hem till henne istället, och det tar väl ca 40 minuter...ajaj, vad jag inte var sugen på den promenaden just imorgon...efter det ska jag försöka åka in med någon gävlebo till gävle, för jag måste ju hämta ut mitt pass. Får se om jag orkar flanera nåt i stan när jag ändå är där, Åhlens och Indiska ligger ju i stan, det är väl typ dom enda affärerna som inte finns i Valbo.

Sov så sött mina vänner så hörs/ses vi en annan dag!
Tok-många kramar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar