lördag 2 maj 2009

Heeeeej....

I dag har det varit en bra dag. Fint o härligt väder, ca 19 grader varmt i skuggan. Vi klev upp tidigt idag o åkte till Sandviken, Perra tänkte byta olja o oljefilter i bilen...men när vi hissade upp bilen så kom han på att vi lämnar in den istället...ja det är ju så med nyare bilar att dom inte är gjorda som förr i tiden, då kunde man skruva själv hur mycket som helst, men nu verkar dom göra bilarna så man absolut måste lämna in dom på verkstan. Sjukt!
Efter det åkte vi in till Gävle, Perra skulle på Berras Sportfiske o köpa lite fiskeprylar, han ska på öringstävling i gävle i morgon.
Efter det åkte vi på Owe Janssons o handlade lite småprylar, en blomkruka, lite trosor, tandkräm, nya spislock och tvål. Dom hade inte fått in nått nytt sen jag var in dit sist, lite halv-dåligt sortiment nu.
När vi handlat klart där så åkte vi till IKEA, där fikade vi kaffe, Per åt en räksmörgås och jag provade nån ny sort med örter i brödet och kyckling i, gott var det. Efter det så bar det iväg till att hämta vitrinskåp nr 2. :)
Vi var även in till Coop en sväng o köpte lite smått o gott, jag köpte mörkbrun hårfärg till underhåret, lite kattmat o sånt.
Väl hemma så började vi skruva upp hylla nr 2 på en gång, jäklar i min låda vad bra det blev!
Nu gäller det bara att fylla skåpen med fina saker, inga problem, jag äger så mycket saker men att sitta och välja ut vad som är finast är inte det lättaste. Igår stod jag och diskade en massa fin-glas (vinglas mm) men idag när jag kollade på dom så är dom helt prickiga!!! Jäkla handdisk, tror att man måste handtorka dom för att slippa prickarna, det ser ju definitivt inte fräscht ut!
Sovrummet är halvklart...jag har köpt nya gardiner dit men dom är 240 cm långa och jag kan bara ha 220 cm så jag måste ta fram symaskinen. Köpte helt vanliga panelgardiner, ett par rosa och ett par vita, tyget ser lite "rutigt" ut. Tror det blir snyggt för jag har rosa/vita mattor till golvet. Köpte även en till garderobsblomma idag, så nu har jag 3 st i fönstret i sovrummet, fint!
Nu ska jag koppla av o kolla resten av robinson. Ha det bäst! Kram!
Idag har vi ätit lax och en sås gjord på gräddfil, röda romkulor och rödlök. Jättegott!

5 kommentarer:

  1. Jag ser att ni haft en varm och fin dag i dag och mycket har ni hunnit med också. Det är säkert snyggt med två vitrinskåp i rummet och roligt att fylla dom med det vackraste ägodelar ni har.Hoppas det går bra på fisketävlingen för Per i morgon.
    Vi har också haft soligt och fint väder några dagar här nu, men kvällarna och nätterna är fortfarande ganska kalla just nu visar termometern 8 grader.
    Kram / Barbro.

    SvaraRadera
  2. LÄGG UPP BILDER ! Jag vill ju se hur alls ser ut förstår du.

    Jag blir lite avis på alla inköp du gör- jag vet ju hur kul det är att ändra o förnya. Själv skulle jag velja ha nya soffor, dom vi köpte måste vara det sämsta någonsin... allt tappar formen, inge kul alls.
    Kraaaam på dig / er

    SvaraRadera
  3. Lugn bara lugn... ;P Bilder kommer, vill bara göra lite klart först, jag håller ju på å meckar lite i alla rum samtidigt å då tar det sån jäkla tid...tur jag har datarummet, här hamnar allt som jag inte vet var det ska vara för tillfället, men även en hel del upp i förrådet, bra miamajja, jag har nämligen lite svårt för att gå upp med grejer där för jag är rädd för inbrott, men det har ju inte vart nåt inbrott på flera år så nu känns det lite "seif" att ha grejor där. :) Bilder kommer! Kram på er!

    SvaraRadera
  4. Hejsan.
    Vad nu då,och vi som trodde att den skulle bli jättebra.Vad spännande att få se bilder,nu ska jag frissa Bertil. Kram mamma.

    SvaraRadera
  5. Vill hälsa Anonym såååå mycket att hon är en duktig frissa!!!!

    SvaraRadera