tisdag 12 maj 2009

Jag gillar änglar...

...i alla dess former nästan. Samlar på änglar i porslin, men dom får inte se ut hur som helst, det finns faktiskt en uppsjö av FULA änglar!!! Nä, har dom inte fina ansikten så får det vara. Jag skulle gärna tattuera in en ängel...men jag vet inte hur den ska se ut...eller var jag ska ha den...men nån gång kanske jag hittar den perfekta ängeln...

Idag har jag o Perra käkat smörgåstårta - det var sjukt gott! Anledningen till detta fusk var att kyrkans barnpyssel fått vara på vårat jobb i två terminer medans kyrkan renoverats, så idag när jag kom till jobbet så hade dom varit där och lämnat en stooor smörgåstårta som tack. =)
Fast hur god den nu än var, så känns det som att jag ångrar mig, så fort vågen börjar röra sig neråt igen så fuskar jag...och blir arg på mig själv, jag ogillar när det inte blir som jag tänkt. Nåja, kunde väl ha vart värre, men ändå, känns som att min mat-moral skadas varje gång jag fuskar. Nä, skärpning med stort S!!!

Ja...jag o Perra har diskuterat Shadow idag...att det är konstigt att ingen veterinär kan säga rakt ut att "det här felet är det" - men jag förstår också, att det inte är så enkelt, men i en perfekt värld...så han finns kvar än...och finns väl här länge framöver o terroriserar, men idag har det varit en bra dag för honom, inte det minsta elakheter har han visat...så visst är han schitzo!

Jag funderar...har kollat på blocket på kattungar, speciellt maine coon då - eftersom det är rasen vi har...normalpriset för en sådan ligger på ca 5 eller 7 tusen. Hur f-n kan dom då sälja en oregistrerad för 3 tusen? Eller blandras för flera tusen? Känns ju helt sjukt!
Shadow betalade vi 6500 kr för, och vi köpte honom ifrån Göteborg, men en sånhär gång, om det nu handlar om schitzofreni, så hjälper inga försäkringar i världen! Nog för att ingen levande sak på hela jorden kan garanteras friskhet livet ut, men ändå, varför just Shadow...

Ikväll var det bilbingo här i forsbacka...jag tänkte åka...en kort stund...men sen ångrade jag mig...förut kunde jag vinna jämt när jag åkte på bilbingo, men....nån har stulit min bilbingo-tur...så då tappar då iaf jag sugen.

Nä gott folk, nu ska jag slösurfa lite o sen blir det läggdax, ha det bäst!
Kramelikram! ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar