måndag 11 maj 2009

Jobb hela helgen = ingen bloggning

Tjo o hej!

Ja i fredags jobbade jag fritidsklubb 12:30-17 och sedan hade vi övernattning från kl 18, alla barn hade fått välja pizza, hamburgare eller kebab från pizzerian, så 18:30 satt vi o mumsade för fullt, även jag, himla gott! :) Sedan var det disco o lekar fram till 22:30 när vi började bädda ut alla luftmadrasser och sovsäckar, vi låg och kollade på "Ice Age 2" en av mina favoriter (älskar bra tecknad film) - vid 01:30 var det ett barn som inte "kunde sova" - så det barnet ringde sin förälder och fick åka hem och sova, annars gick natten bra och vi klev upp ca 8:30. Gjorde frukost åt alla och städade ihop, kl 10 på morgonen fick jag gå hem.


Var rätt trött hela lördan och fick väl inget speciellt gjort...framåt halv nio på kvällen åkte jag in till stan, för jag skulle ju premiär-nattvandra. Tjosan hejsan vilken dag jag fick...det var ju CRUISING i Gävle just den kvällen....för det första fick jag parkera lååångt utanför stan o småjogga till vårat ställe där vi träffas, det var så många bilar o bussar o poliser överallt så det hade tagit timmar att få bilen på rätt ställe.

Vi bytte om till våra "specialkläder" och tog med ryggsäcken med första hjälpen, spypåsar, mobiltelefon mm och gick ut på stan, det var fullt ös, med massor av människor i hela stan! Spännande kväll måste jag säga, timmarna flög fram men framåt halv ett på natten blev det lite rå-kallt ute. Kl 2 åkte jag hemåt igen, trött som en gnu. Men glad för att kvällen gick bra.


Igår söndag la vi ut lite wobblar till försäljning på tradera, en 14-dagars auktion, vilket innebär att auktionerna går ut om söndag om 2 veckor. Det är redan bud på 5 av wobblarna, tror vi la ut 36 stycken igår. Såhär kan dom se ut:
Ja just ja, i lördags fotograferade jag ju alla wobblarna också, för dom förra fotona försvann när datorn kraschade sist. Hade glömt att spara dom på den andra hårddisken.
Jaa...söndag...vad hände då...Vi åkte in till Coop o handlade lite mat o söndagstidningarna. Jag har en "ritual" varje söndag, då måste jag köpa både aftonbladet och expressen + båda bilagorna, sen sitter/ligger jag o läser o myser, förr ihop med godis, numera med en kopp kaffe och ev. EN chokladbit (90% choklad, inte så värst gott, mest bitter smak)
Lagade en supergod LCHF-aktig "flygande jacob" - kyckling (färdiggrillad) ca 3 dl grädde (vispas), ca 2,5 dl creme fraische och ca 2 dl chilisås (därav bara nästan LCHF, det är för många kolhydrater i chilisås) och så en näve jordnötter + ett paket bacon (som klippts i mindre bitar)... sen kastar man in formen i ugnen i 225 grader i en kvart - voilá - klart!
Just nu ligger Shadow ute i hallen o sover, med ett halvt öga öppet o kollar in mig. Igår bestämde jag mig för att åka in i dag till veterinären o göra slut på eländet...men när idag kom så...näe, jag pallar inte...alltså, han var för jäääävlig igår! Länge, länge höll han på å fräsa, morra, och hota mig, tillslut var jag tvungen att "ge upp" - dvs ignorera honom, för tillslut så ger han sig, men hade jag fortsatt bry mig hade han aldrig slutat...jag blir galen! Jag vill inte ha en sinnessjuk katt, men jag har inte nog med "guts" för o göra mig av med honom heller....sometimes i hate him!
För han är ju "normal" ibland, det är det som gör det hela så j-la svårt! Det som gör det mindre svårt är ju när han är jävlig med Shakira... *suck o elände* SÅ lätt är det ju inte att göra sig av med en familjemedlem...men man kan ju inte leva i psykisk terror dag ut o dag in, som det är nu.
Det jag helst vill göra är att skicka honom till veterinären med nån annan...och genast åka o hämta en ny kattunge, UTAN att sörja, är man knäpp då??? Eller kall?
Jaaa...jag får skjuta upp det på framtiden...tills jag pallar nåt annat, eller bägaren rinner över.
Har haft en solig dag idag, utanför mitt fönster...själv har jag suttit inne o bokfört o hållit på med annat pappersjobb. Men en liiiten sväng har jag varit ut, var till konsum o handla lite.
Borde gå ut o ta en kvällspromenad i det fina vädret, får se, jag har så mycket jobb kvar o göra så det kanske inte blir av...kanske...
Borde ta tag i mitt hem också...har ju fått en massa plats över i skåpen så jag måste om-organisera. Jag riktigt HATAR när grejjor ligger framme överallt där det inte ska vara. På mitt kontor tex...det GÅR bara inte att ha ordning o reda mer än en dag, sen ligger det papper o grejjor överallt! För först har jag ju mina egna papper o räkningar o kameror o sånt, sen har jag mitt arbetes papper o cd-skivor o sånt, o sen har jag gårdens papper o allt möjligt. Måste fixa till det innan jag blir galen. Plus att jag inte har sytt upp sovrumsgardinerna ännu...har inte hängt upp en enda tavla i sovrummet efter jag målade om...men jag har beställt ett bröllopsfoto av mig o Per i storlek 50x70 cm, fast jag har inte hittat den ramen jag vill ha ännu. Om ni bara visste vad mycket tavlor o ramar jag har...det är helt sjukt... Tror nästan att jag måste ha loppis, skulle nog tjäna en hel del...
Jaa, gott folk...hoppas ni har det bäst, för det ska jag försöka med!
Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Heej gulle du!

    Låter ju välordnat det där med nattvandring,du fick som en rivstart:) Ang papper o orning o reda.... fy fasiken- tur att inte jag måste hålla reda på allt det där, skulle ju bli ett evigt virrvarr!!

    Jag är ju hemma nästan hela veckan- föräldraledigt, så Amelia är här hemma o myser och hjälper till med lucia.

    pussis från mig

    SvaraRadera
  2. lilla gumman ,jag förstår att du inte haft tid med bloggen ....sååå mycket som du har omkring dig..kramisar /Barbro

    SvaraRadera