lördag 23 maj 2009

Nästan lika skön lördag!

Tjosan hejsan!



Måste börja med att skriva att vinet "Leva" var farligt gott! Det kan verkligen rekommenderas till den som är sugen på vitt vin, passar nog till det mesta. Gott var det med ostbricka också...farligt gott...när man väl börjat äta är det svårt att sluta.


Kollade lite tv igår, sedan spelade jag lite poker på svenska spel, gick väl plus minus noll.


Men det blev ganska sent igår innan vi kom till sängs, ändå vaknade jag kvart i fyra!!! Helt sjukt, vet inte om det var tidningsbudet som väckte mig men tidningen hade kommit iallafall o jag som är så nyfiken kunde inte låta bli att sätta mig o läsa...trots den okristliga tiden...plus att jag hade en ganska så oskön huvudvärk när jag vaknade.... När jag hade läst klart insåg jag att det var lika bra o försöka somna om...och jag lyckades efter ett tag, sov till kl 9 ungefär.

Vid kvart i elva for jag ut o jobbade på gården, har oljat in utemöbler och en trä-trappa till uthyrningslägenheten. Var ute ca 3 timmar och grejjade.




Dom här möblerna som ni ser på bilden oljade jag in, plus grillen som står i mitten. Staketet ska jag olja in nån annan dag...


Efter det så åkte vi in till Valbo för Perra skulle lämna in lite trav och lotto...dessvärre tror jag det gick som det brukar...ingen vinst! Nåja...medans han höll till i spelbutiken så var jag in på B Young och fyndade 2 t-shirtar:






Efter det så drog jag med Perra in på Kapp Ahl som smakråd och köpte följande:



Så nu tror jag att det får räcka med shopping tills vi kommer till Turkiet...Jag brukar inte direkt köpa kläder där, det brukar däremot Perra, för tjej(?)kläderna i Turkiet är så s-tans små, så XL passar på en normal svensk 7-åring, katastrof! Jag brukar skojja med dom å fråga om dom bara har kläder för dvärgar... ;P



Idag har vi ätit kycklingsallad och ETT glas vin...tyckte det snurra rejält efter bara ett glas idag så det fick absolut räcka. Här är en bild på dagens kock som gör iordning salladen:


Jaaa...det var väl i princip det som hänt idag... Eller...jo...jag har ju för första gången i hela mitt liv köpt vax...tänkte vaxa benen - har ju hört så mycket om att det ska vara så himla bra, och hålla hårstråna borta mycke längre än mot för när man rakar sig...sagt o gjort...läste bruksanvisningen jättenoga och satt in vaxet i micron...tog ut och vevade ihop så det blev lagom...men...man skulle ta ca 10 cm långt åt gången...haha....jag höll på att bli galen! Jag har ju inte precis världens kortaste ben så jag gav f-n i alltihop efter ett tag, för att inte snacka om att det var kladdigt! Nä, tacka vetja rakhyvel, även om man får raka om det efter några dar! Jag fick hålla till i köket också, för just idag så pajjade lysröret på toan! Och det kan man bara köpa på en butik i Sandviken...som har stängt på söndagar...tror det där jäkla lysröret pajjar en lördag varje gång! Varför köper man inte så man har i reserv hemma...?

Jag saknar syster-ysters uppdatering på bloggen...hoppas dom åker hemöver i morgon så jag får veta hur dom haft det i helgen.

Hoppas ni har haft en underbar lördag allihop!

Kraaaaaaaaaaaaaam!!!

2 kommentarer:

  1. Det är svårt att beställa pengar tyvärr!!Vi spelar bingolotto varje söndag...men nej storkovan låter vänta på sig..Fina kläder du hittat..det är nog bäst att handla damkläder i Sverige,för som du skriver så är de väldigt små i storlekarna i Turkiet.Gjorda för små människor....Bra att ha en kock hemma....Jag saknar också Malins blogginlägg.Hon visar så fina bilder och skriver trevliga och roliga inlägg....Vad duktig du har varit som oljat utemöblerna.Önskar er en trevlig och sköööön söndag ...många kramar /Barbro

    SvaraRadera
  2. Heeej mys syster !! Nu du håller vi på att rusta upp gäst stugan så den är fin tills att ni kommer till KALIX yeeeaa !!! Du... visst var det bra LEVA vinet :) Vänta bara tills att ni kommer så ska jag för EN GÅNGS SKULL ladda upp med vin! Du vet ju att mina sista sommrar inte varit som jag önskat... struma och annan skit förra sommaren - Men nu du !! Finns inget att "skylla" på... Längtar svin mycket efter er, jag har fått mitt schema i dag :) Kul att veta när ni kommer så kan jag ju se hur jag jobbar... jäkligt BRA schema fick jag också - jätte nöjd. Midsommar jobbar jag -natt- så 22-07 så jag har ju heela dagen om ni skulle vara här då :) Mycket A turer har jag också 07-15 :) Vilka snygga kläder du köpt !! Du är sååå söt på alla bilder som du satt på bloggen :) I morgon ska jag till Sunderbyn och vara hos Robert :) Men på Tisdag flyttar han hem för gott- så då har jag nära till mitt nya o mysiga jobb :) Puss o kram vi hörs / Malin

    SvaraRadera