fredag 22 maj 2009

Härlig fredag!

Hallåjsan!

Nu sitter jag o kopplar av lite framför datorn, har varit sysselsatt nästan hela dan me olika saker. Jag & Perra åkte in till Gävle idag - mest för att jag skulle hämta ut mitt pass. Och tydligen var vi inte ensamma om den idén...över en timma fick vi sitta i kö på polisstationen...fick till förklaring av den enda polisen som jobbade med pass idag att det var en 6 månaders bejbis som vägrade öppna ögonen så det hade dom hållit på o krånglat med en halvtimma...


Fick mitt pass tillslut och jag är faktiskt nöjd med fotot i det! Första gången det ser skapligt ut ;P

Efter det så var vi tok-hungriga så vi gick in på ett stället som heter "Buddys" - ett jättecoolt ställe med en massa elvis och marilyn monroe grejer överallt och gamla raggarbils-detaljer mm.

Vi åt varsin kycklingfilé med tzatziki och bea-sås. Första gången jag ätit strips sen februari, men det var ganska gott...
Efter det sprang vi omkring på stan o fyndade följande:

Perra hittade både ett par sandaler och ett par vanliga skor, snygga va?!



Själv köpte jag 2 par bikinisar från Stadium...svårt att välja men det blev dessa tillslut:




Lite sminkborttagning, knall-rosa nagellack till tårna, hårsnoddar och rengörningskrämer (Clinique är ett kanonmärke, men det kostar skjortan o lite till, men jag brukar köpa deras "prova-på"-bagar som kostar 95:- och det räcker faktiskt rätt länge.)



Vi var en i en mysig inredningsbutik och då hittade jag dom här ful/söta ängla-trollen :)


Lite mer till min samling... :)



Och här är en bild på ängeln jag köpte i Stockholm:


Såhär fina tulpaner hade dom planterat på stan:
Och på stan, utanför Åhlens så höll jag på o krocka med självaste Rolf Lassgård! Han är lite speciell han. Sen såg vi Hockeyspelaren Sjödin som spelat i Brynäs, konstigt, man ser fler kändisar här hemma i Gävle än i Stockholm...haha

När vi kom hem från Shoppingen så åkte jag iväg med min granne till en handelsträdgård och köpte blommor till föreningen, 60 st "rondellblommor" - dom blir jättefina för dom växer och sprider ut sig jättefint hela sommaren, vi fick kanon-rabatt också, endast 750 kr för alla 60.

Jo...jag köpte ju vinet som Malin gjorde reklam för härom dan, LEVA, så ikväll ska vi testa det och äta lite ostbricka -mums! :)

Ha det bäst allihop!

Stor kram!!!

4 kommentarer:

  1. Vilken hääärlig dag du har haft.....unna dig fler sådana..
    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Alltså nu vet jag inte om min kommentar gick dit den skulle, så jag upprepar:.........Vilken hääärlig dag du har haft ......unna dig fler sådana..
    Kraaam

    SvaraRadera
  3. Hallå! Önskar dig många härliga dagar som denna fredag. kramar!!

    SvaraRadera
  4. Tack, vad gulliga ni är! Jag ska verkligen försöka...men nu är det ju bara några dagar tills vi åker till Marmaris och DÅÅÅ ska vi ha det härligt o mysa bara! Kram!!!

    SvaraRadera