måndag 25 maj 2009

Hårverkstad!

Här är bilden på allt hår jag hade hemma igår kväll: (i det ljusa paketet med vitt papper ovanför är det 100 slingor...det ser inte ut att var så jättemycket men när det väl kommer i håret så är det massor) Tjoho tjohej!

Nu är jag äntligen långhårig igen! Tur att jag är gift med världens bästa hårförlängare...hehe...


Ja...tro nu inte att det var helt lätt för mig att övertala honom första gången...jag fick nog hota lite med att sluta klia hans rygg om kvällarna ifall han inte ställde upp som frissa... ;P


Men nu har han gjort det så många gånger så 2,5 timme tar det ungefär, fast det skjuts gärna upp till sista sekunden jämt, vi brukar oftast sitta i köket natten innan vi åker utomlands och göra det, fast nu känns det bättre när det redan är klart, en sak till att stryka från listan "att göra"

Så här blev det färdiga resultatet...tog ju ingen före-bild, men ni kan ju gissa lite om ni sett dom andra korten på mig. Nu syns det några uppstickande pluttar i skallen, men dom lägger sig efter första nedblötningen. Ska kolla efter att jag tvättat det första gången om det behövs fyllas på med mer hår.

I övrigt en som vanligt jättelugn söndag, promenerade till Konsum för att köpa söndagstidningarna med bilagor o mys-läste.

I dag kl 11 ska jag på hälsokontroll. Vet inte riktigt vad det innebär men dom kommer väl att kolla upp det ena och det andra, tror det skulle ta rätt lång tid, men det gör inget, huvudsaken är att man blir kollad?!

Så nu ska jag hoppa in i duschen o göra mig iordning lite smått.

Ha det bäst allihop!

KRAM!

7 kommentarer:

  1. Vad är det för en vacker blondin mina blå ser??? Billigt med en egen frissa...toppen!!Hoppas dina prover visar bra!!!Kramis från Barbro.

    SvaraRadera
  2. Hallå där! Det är tydligen inte bara jag som är yr...även sköterskan verkar vara det...när jag kom dit på hälsokontroll så hade hon inte tid, så jag fick ta sömnsamtal istället. Hälsokontrollen skulle jag få en ny tid till, för datorerna fungerade inte när jag var där. Blodtrycket tog hon iallafall och alla kors i taken, det var bra denna gång också..tror det var 130/85. =) Härligt! Här har vi en sån underbart varm o solig dag idag så jag höll på att svettas ihjäl ute med linne o munkjacka...ska byta om innan jag går o jobbar. Ha det bäst allihop! KRAM!

    SvaraRadera
  3. Hej på dig snygging blondi,du har rätt, Perra kan börja med ett nytt jobb. Vi hörs senare jag jobbar till kl4 Kramar mammsi

    SvaraRadera
  4. Vad jättefiiint hur fäster han dom......
    Kraam

    SvaraRadera
  5. Hallå kusinen! =) Jag har en specialtång som påminner om en platt-tång men ser lite annorlundare ut. Med den värmer man fast slinga för slinga - på varje slinga är det en keratinvax plutt som man värmer och rullar runt det egna håret. Håret beställer jag genom e-bay och det blir myyycke billigare än att gå till en frissa som säkert tar ca 5000:-, tror jag betalat max 500:-. Man kan ju även limma fast hela rader med löshår men det är jag inte så haj på, fast det är nog billigare och går fortare. =)
    Kramis!!!

    SvaraRadera
  6. Jag vill också haaaaaaa !!!

    Jätte jätte fint !! och vilken midja du har ...!!
    man kan inte bli annat än avis.

    Kramis

    SvaraRadera
  7. Älskade syster! Klart jag tar med mig tången å håret när jag kommer, du ska fåååååååå ;P Men hördu, vilken färg? Är det nån av färgerna jag har hemma nu eller ska vi göra en beställning?

    Ang. midjan...jaa..ser jag ut som ett tim-glas eller? Haha...hmmm...men jag ser iallafall betyyydligt bättre ut nu än förra sommaren.
    Nog för att vi kommer att svulla i Turkiet, men när vi kommer hem blir det sallad, allt för att vara snyggast när vi kommer till Kalix ;D
    Kram på dig älskade syster!

    SvaraRadera