torsdag 7 maj 2009

Onsdag o torsdag

Här är en bild från igår, jag sitter brevid en fontän där det är en liggande kvinna i mitten, statyn kallas "fnasket i plasket" - hehe. Ja...anledningen till att jag satt där kl 9 på morgonen är att jag upptäckt att hela Gävle är rå-stängt till kl 10 på morgonen....jag skulle nämligen in till polisstationen och göra ett nytt pass nu när jag bytt efternamn, men dom jäklarna öppnade inte heller föränn kl 10 - så jag gick in på pressbyrån o köpte en expressen o satt i solen o läste. Mycket skumma människor ute i stan den tiden... Sen gick jag omkring och fönstershoppade lite, tiden gick inte allt för fort. Men till slut gick jag ner till stationen, och där var det kö som hette duga, väääldigt många med utländskt ursprung... När det äntligen blev min tur så frågade hon i kassan om jag ville ha med mina fingeravtryck på passet...jaaa...vad svarar man? Jag sa Ja iallafall, det kommer att bli en lag om detta senare, man får ju bara hoppas att det inte missbrukas på nåt vis!



Efter det var jag till valbo köpcentrum och tog foton i foto-automaten för jag måste ju även göra nytt körkort...det har inte blivit av tidigare men jag kör kanske olagligt på gamla körkortet?



Nåja, nu är det fixat å klart iallafall. Men VARFÖR ser man alltid förjääävlig ut på såna kort som ska vara i pass o körkort? Jag kan verkligen inte fatta det?! Men det är jämt så!




Den här bilden på mina katter är unik! Från att Shadow i ena stunden vill ha ihjäl Shakira, så får hon nu sova på hans huvud, visst är dom väl söta ihop, men skenet bedrar!



Igår på jobbet så hade våran dataskärm dött - så jag fick mandat att åka o köpa ny dator + skärm, så jag åkte in och fyndade på SIBA och åkte till jobbet med datorn.

Ja, få se, sen var jag på styrelsemöte på gården, vi tog upp lite om försäkringar, fasadtvätt och sånt. Tog runt 1,5 timme.


Pratade i telefon med syster yster en stund, önskade att jag kunde prata längre men jag hade ju mötet att gå till.


I dag har jag jobbat på fritidsklubben, vi har blaa blåst upp ballonger o dekorerat till festen/övernattningen i morgon, sen har jag varit på våran lokala pizzeria och lämnat in en beställning tills imorgon på en massa pizzor, hamburgare och kebaber.
Så imorgon tar jag en kudde o sovsäcken under armen när jag går till jobbet.


Perra har haft bilen på lagning idag, bytt spindelleder o bromsar o sånt. Men det är fortfarande kvar nå oljud! F-n!


Sen säger Perra att det är cruising i Gävle i helgen...ja, precis, precis den kvällen jag ska jobba med polarnaprojektet för första gången, huvva, kan bli livat i helgen å mycke o göra.


Nu ska jag steka mig lite bacon o ägg - för här ska det gås ner i vikt serni! Om jag skulle nöja mig nu skulle jag se ut som barbapappa/mumintrollet efter 2 veckor...hahaha...jag ÄR inte liten, kommer ALDRIG att bli liten, och liten har jag bara varit när jag föddes, om ens det...hehehehehe - men jag är på VÄG att få den kropp jag förtjänar och alltid innerst inne har trott att jag haft, för ni förstår, jag har lixom nå fel på mina ögon, jag har äkta inbillningsögon, så när jag i alla år inbillat mig att jag varit ganska normalviktig så...haha...ja...det har inte riktigt varit så, men det är på VÄG att bli så. =) I övrigt är det kalasbra! Hoppas ni har det bäst allihop! Kraaaaaaaaaam!!!

ps) var hittar man en snygg fotoram med måttet 50x70 cm, helst med krusiduller runt om?

3 kommentarer:

  1. Du är så söt där du sitter gulle du... klart att du ska sträva efter det som känns rätt för dig - när det gäller figuren- men man måste träna också :)

    På några timmar åker vi o hämtar Lucia :)
    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Hörni, kör försiktigt när ni åker o hämtar lurviga flickan! :) Vad spännande resa för er, hoppas hon gillar att åka bil! Kraaaaaaaam!

    SvaraRadera
  3. Håller med Malin du ser verkligen söt och gullig ut där du sitter och väntar!! är man tidig så får man lite väntetid..slappa en stund....Skulle vela tillägga att du är ju söt och gullig...kramar från Barbro

    SvaraRadera