fredag 17 april 2009

Äntligen fredag å ledig dag!

Haha, här ovanför ser ni resultatet av nattens bakning...det ska föreställa baconmuffins ala´lchf. Övriga bloggare i landet lägger upp supersnygga bilder på sin bakning o mat men jag...haha, jaa...det blev såhär för att jag tänkte först använda en teflonmuffinsform men då stod det i receptet att det var bättre att använda vanliga muffinsformar för annars så fastnade muffinsarna...sagt o gjort...fram med bullpapper...suck o elände!
Fast jag måste säga att dom blev suveränt goda trots sitt utseende - ja, det säger jag ofta: man ska inte dömma hunden efter håret... (ordspråks-fia här då...)

För den som vill testa så är receptet följande:
10 ägg
1 dl vispgrädde
2 dl riven ost
2 paket bacon
peppar

Vispa ihop allt utom baconen som du klipper i mindre bitar o steker först.
Sen lägger du dom i passande (!?) form.
In i ugen på 175 grader i 20 minuter.
Dom är goda att ta fram o tina 1 minut i micron står det.
"Snabbmat ala´lchf" alltså.

För övrigt så har jag varit ledig idag, eller ja, det beror ju på hur man ser det.
Först har jag varit på Ö&B med min granne (tillika styrelsemedlem) och inhandlat träolja, penslar, krattor, piazavakvastar o sånt som gården behöver.
Sen har jag tvättstuga nu, har diskat o städat lite hemma, varit med sopor osv osv.
Finns alltid massor o göra, å finns det inte så skapar man sig jobb.
Men jag klagar inte, solen har skinit såååå fint idag, bara det gör ju att dan känns lyckad.

Har tänkt på Malin och Madicken....men hörru...för mig har du alltid varit Lisabeth..."haha, för jag har pillat upp en ärta i näsan - å det har inte du" ;P

Hoppas ni får den allra bästa fredagen på länge mina vänner!
Kramis!

2 kommentarer:

  1. Vad fasiken vad der strular !!! skickade nyss ett men "tror" inte det kom fram.... Näja jag sa att vad du gått ann igen... och aatt jag ska prova göra bacon muffisarna man kan ju ha till lita sallad också. bra lunchmat.. Jag jobbar i dag till kl 14 men vi kan ju höras senare
    Kram på dig storBagar´n

    SvaraRadera
  2. Hallåjsan! Ja just nu är det massor, nu sitter jag o dricker kaffe för kl 10 har vi allmän krattdag idag...å Perra jobbar hela helgen han med, det är nåt stopp i Korsnäs. Höres!

    SvaraRadera