tisdag 14 april 2009

Jobb, jobb och åter jobb

Vilken underbart tråkig dag. Har suttit med bokföring framför datorn precis hela dan från morgonen till sena eftermiddag. Å snart ska jag ut o vittja postboxen (jobbets) och se om det kommit några nya fakturor eller annat skoj. Inte nog med det så ska jag på styrelsemöte på jobbet ikväll också. Därför har jag suttit här för jag måste ta ut en ekonomisk rapport som visar hur vi klarar ekonomin. Tjosan hejsan, varför utbildade jag mig inom bokföring för? Det är ju bara såååååå trist!!! Tyvärr är det ingen annan på mitt jobb som kan den biten så jag får nog glatt fortsätta...blä!

Sen är det en massa som ska fixas på gården nu när det blivit vår också. 2 av stenmurarna måste renoveras i år. Förra året gjorde vi dom 2 värsta. En liten nätt summa av ca 150 tusen bara. Sen måste kåkarna tvättas, för dom sidorna som ligger mest i skugga har nån konstig grönaktig mögelliknande färg som inte ser snygg ut. I veckan kommer en kille o sopar upp gruset från garagen så jag har varit på våran unga tonårs-vaktis så han ska jobba mer ute. Sen är det nåt tok med garage-kö listorna som Riksbyggen har hand om, har inte hunnit ringa idag. Nyligen ringde Länsförsäkringar om en offert han gjorde åt mig på försäkringar för 2 veckor sedan, men tyvärr, jag har inte hunnit samla styrelsen än för granskning. Sedan är det snart dax för årsmöte och 2 personer i styrelsen kommer att avgå så 2 nya måste hittas, sen saknas det 2 personer i valberedningen också (dom som ska hjälpa till att välja ut styrelse). Och en massa, massa, massa andra saker. Jag blir helt slut bara jag tänker på det.

Så nu sitter jag här med jordens huvudvärk, känns som att nån sitter o nyper stenhårt i mina axlar som numera befinner sig nånstans mellan öronen, för att inte tala om värken bakom pannloben...jiiiiises! Inga tabletter hjälper...och att gå och lägga mig finns det inte tid till för jag ska ju på styrelsemöte på jobbet om en timma ungefär.

Och nu ringde Per (på väg hem från jobbet) om att han ska åka till sin farbror med nåt tanklock. I och med det så måste jag också skynda mig till konsum och handla, för det ekar ganska tomt i vårat kylskåp...å ja just ja....jag har ju inte ätit nåt idag ännu....jäklars!
Å duscha måste jag ju innan! Fy tusan vad vissa dagar känns eländiga!!!

Hoppas ni har en bättre tisdag än mig - för min del känns det som en helt vanlig måndag...

4 kommentarer:

  1. Skrev just en lång kommentar!!! ...den försvannnnn, den rackarn. Ta det lungt Mia, sköt om dig. Kramar från mig. Har saknat dig på bloggen

    SvaraRadera
  2. Glömde meddela dig att Carros och Mattis lägenhet är till salu nu på Hemnet.. Du kan gå in och titta , Adressen är Haparandavägen 231, Sundsvall.Kram!!!

    SvaraRadera
  3. Kram Gumman.
    Nu du är mamma på G.
    Malin lär mig alla konstens regler,
    vad det gäller datorer
    Kram från oss

    SvaraRadera