lördag 25 april 2009

Å vilken underbar dag!

Idag var den bästa dagen på länge - vädermässigt iallafall!
Och med sol ute så kommer sol i sinne... :)
Idag har jag utökat min promenadrutt till 1 timma, jag går min 40 minuters + att jag går halva den igen. Attans att jag inte hade mobilen med mig idag för det hade blivit många fina foton att lägga upp - det är nämligen väldigt vackert här i byn. Ska se om jag får med den i morgon.
När Perra kom hem från jobbet idag så åkte jag till Coop o köpte VIT färg till sovrummet.
Jaa...jag kan bara inte låta bli, så i kväll har jag förberett sovrummet för det som komma skall, och tagit ner tavlor, tvättat fönster och burit ut saker. Men jäklar vad mycke damm det jämt är i mitt sovrum, beror det på att man har en tv som drar åt sig eller?
Ska försöka fotografera mitt målarjobb i morgon, lite före o efterbilder är väl alltid kul.
Höll på o grejja så mycket så jag missade nästan Robinsson.
Jo, sen har jag ju städat på min balkong, den är inte så stor men hellre den än ingenting, nu när det är vår o sommartider så är jag jätteavundsjuk på er som har hus o riktiga altaner, tänk vad mysigt att ta med sig morgontidningen ut o en kopp kaffe o bara mysa...eller grilla mat o sitta o käka på en fin altan...nåja, hustiden kanske kommer, fast inte just nu.
Är ganska trött så det blir en tidig kväller för mig idag, Per har redan gått o lagt sig, han ska ju upp o jobba i morgon + att han är tokförkyld! Eller om det är pollenallergi?
Jag gav honom alvedon innan han la sig iallafall så få se om den hjälper lite.
Ja jag ska ju iofs också upp o jobba i morgon, målningen kommer nog att ta sin lilla tid, plus att jag ska promenera innan jag börjar...ser fram emot imorgon, hoppas solen skiner då åxxå.
Go natt o sussa så gott allihop!

1 kommentar:

  1. Vad kul att du är ute o går ! Visst är det skönt? Jag ska själv ut o gå i dag.. blev ingen igår för jag hade ont i magen hela dagen.. fattar inte varför faktiskt, brukar inte ha det nuförtiden... Vi ska gå varje morgon i stugan eller hur.. där är det jätte fint o gå. Jag måste sätta i gång o tänka på vad jag äter nu ... är fortfarande uppe på 75 kilo... men det kan inte vara för det jag äter... jag har ju lätt varit mer onyttig förr!! Måste vara dom här jäkla medicinerna.. men jag har minskat ner en massa nu, tar bara 1 varannan dag- innan 1,5 varje dag- och hittills går det bra. Du det kommer att bli sååå frächt i sovis - lova att ta bilder .. och ta bilder när du är ute o går också. vi höres KRAAAM.

    SvaraRadera