onsdag 8 april 2009

Mini-semester

Å hallå allihop! Har inte bloggat på några dagar, anledningen är att jag jobbat, haft tvättstuga i två dagar och varit så himla trött!
Vi håller på å packar - för i morgon ska vi åka till Hassela och "fira påsk" hos Perras pappa. En av hans bröder bor också där så det blir nog en hel del fiske för karlarnas del - jag får se hur jag gör, men jag har garderat mig med läsning och filmer. Jag ska ta med laptopen men tyvärr har jag inte tillgång till internet där, men man kan ju kolla film och lägga nån patians om man får tråkigt. Sen har jag/vi planerat fusk också, har handlat lösviktsgodis på coop för 39 kr kilot. Ja, jag vet, mådde ju tok-illa förra gången vi käkade godis...men det sitter ganska djupt rotat det där godis-suget...och jag tänker inte tänka så mycket i helgen, däremot ska jag försöka ladda batterierna, nog för att våren är helt underbar när solen skiner osv. Men vi har alltid jättemycket jobb denhär årstiden. Fast snart är det ju semester igen, tiden går så jäkla fort, kan inte nån stoppa den ibland?

Usch, jag väcktes ju av klockan 6:30 i morse för jag hade tvättstuga...väcktes mitt i en dröm där jag och Perra varit med om nån bilolycka, vi var på väg söderut på riks 80 eller E4:an, vi gick och kom fram till ett hus, men bara Perra gick in, själv stod jag utanför och filosoferade, plötsligt kom två män och var inte jätteglada för att jag var där, jag försökte förklara att vi varit med om en bilolycka och DÅ först såg jag att hela min vänster hand var blodig...och Perra var fortfarande inne i huset - just precis då vaknade jag! Attans också! Jag hade gärna vilja veta hur drömmen slutade, ibland kan man ju fortsätta drömma på samma dröm om man lägger sig igen, men då hade jag ju missat tvättstugan och det ville jag ju inte.

Undrar om Amelia gillade Hello Kitty-väskan? :)

När jag tänker på påsken så minns jag när jag var liten och vi for omkring som påskkärringar i hedenäset...tror att Kicki hjälpte mig o Lillemor med påskkärring-sminket o kläder, sen for vi med nån slags kaffepanna runt till folk - o vad vi fick saker o godis o pengar - vi var till och med så fräcka så vi var in till affären Hempäläs som fanns på den tiden, och tro det eller ej, men vi fick varsin hel godispåse av dom! Ja det var tider det. Sen for vi till farmor o farfars hus, upp på vindan och delade på det vi fått (tror jag minns rätt om det...)

Men nu, när jag är vuxen så tycker jag att själva påsken är rätt meningslös i sig.
Jag vägrar sätta upp påskgardiner (varför sätta upp nåt som ska hänga en vecka?) - jag kan inte ha påskris pga katterna som inte låter sånt vara ifred - jag äger knappt något påsk-pynt, och inte tänker jag åka o köpa en massa kycklingar o sånt heller - speciell påskmat vet jag inte om jag är så brydd om....det enda som är bra med påsken egentligen är ju påskgodiset ;P
Usch...vad tråkig jag verkar...men det är klart att det är annorlunda med folk som har små barn och dethär med traditioner osv...men mina katter ger blanka f-n i om det är påsk, midsommar eller jul, huvudsaken dom får mat, har nån skön, varm plats att ligga på, kallt vatten och lite kel då och då. Haha, ungefär som mig va? ;P Ja, jag säger ju det, jag har varit katt i mitt förra liv (något av dem).

Hoppas att ni får en mysig påsk allihop! Och en och annan påskpuss såklart!
Kram på er allihop! Ses på några dar! (Måndag)

1 kommentar:

  1. Ja jag kan skriva under på allt. Påskarna i Hedenäset,det här med påskpynt och att det är godiset man är ute efter ha ha .
    Kram

    SvaraRadera