fredag 10 april 2009

Oj vad jag gillar...

folk som inte har skyddat sitt trådlösa nätverk! Därför kan jag sitta här i Hassela och blogga nu. Vi är hos Pers bror och har nyligen ätit en jättegod middag: fläskfilégratäng med kantareller och ost och potatisgratäng, till efterätt var det chokladpudding och glass och frukt och grädde. Gudars vad gott! Idag har jag sovit mest hela dan, tror jag haft feber, vaknade vid 03:30 tiden av att jag hade värk i hela kroppen! Varenda led i hela kroppen värkte! (fotknölar, knäleder, armleder ja alla leder du kan tänka dig!) Vi sover ju hos Pers pappa och vi har katterna med oss, dom trivs verkligen där. Vid 4 ringde Perras väckning, han o pappa Sven skulle upp och fiska då (angla och pimpla) - själv hade jag bestämt mig att inte följa med, och tur var ju det när jag inte var så frisk. Jag sov till 10 och klev upp och eldade i spisen, drack lite kaffe, var ut och rökte och sen gick jag o la mig igen. Vid 17-tiden åkte vi hit till Perras bror och åt middag, efter middagen satt vi och tittade på lejonfilmen från Mauritius och sedan på bilder från resan som jag gjort ett bildspel av. Nu är klockan 20 i nio och jag känner mig helt trött o slut, har visserligen druckit lite vin till maten och lite irish coffe efteråt men ändå. Tror att jag har nån influensa i kroppen...
Hoppas ni får nå goa påskpussar nu - och får ni dom inte frivilligt så får ni väl inkassera några....ni vet : du ska få en puss i påsk...hehe ;P Ha det bäst allihop!

4 kommentarer:

  1. Tack Mia jag önskar dig också en fin och go fortsättning på påsken....hoppas att du inte håller på att bli sjuk lilla gumman.kram från mig.

    SvaraRadera
  2. Nämen vilken tur man kan ha då...... "låna" grannens nätverk... ha ha.. jag såg att du ringt igår, men jag jag var i full gång i motions spåret, och Görre satt o försökte vinna pengar på Poker... så jag tänkte att jag ringer upp i stället. Huvva vad jobbigt att ha ont i kroppen, hoppas du klarar dig från feber, Här går det jätte mycket fökylningar o feber. Vädret här är dåligt.. ingen sol, bara en massa blöt snö och mulet... omkring +1 .. så vi har inte åkt till stugan.. Det hade varit mycke trevligare om ni varit här i stället för i Hassela...
    Vi hörs av senare Kramis

    SvaraRadera
  3. hade inte skadat med ett inlägg ... eller vad tycker du.
    Jag är ju nyfiken på helgen i hassela

    SvaraRadera
  4. Jaa...jag håller ju med Malin, klart jag skulle ha åkt till Kalix istället om det var ett val...men det är ju så jääääkla långt! Men snart är det sommar! (Känns som att jag skriver den meningen var o varannan dag, men jag längtar verkligen) :)

    SvaraRadera