måndag 13 april 2009

Borta bra men hemma bäst!

Ja vi är hemma o bilresan gick bra, trots min otäcka dröm. Fast när vi kom till Tönnebro vart det värsta trafikstockningen....det gick knappt 15 km/h vissa gången o jag fick sitta o bromsa o bromsa hela tiden - jäkla stockholmare som ska hem just när jag ska det! Bah!

Vi har haft det jättebra, Perra har fiskat med sin pappa varje dag - en del gäddor o en del abborrar blev det. Själv har jag bara myst! Eldat i spisen, druckit kaffe, läst, löst soduko, suttit i solen. Perra var lite orolig för att jag skulle ha tråkigt eftersom jag inte ville följa med dom o fiska, men hallå! Det är ju mig vi pratar om, jag som älskar mitt eget sällskap :D

Idag har vi då inte gjort nåt nyttigt...slappat o haft det bra bara, njutit av känslan att vara hemma, jag älskar verkligen att vara hemma hos mig :) Har suttit o fundilerat lite på om jag ska fortsätta rusta lite hemma...kanske måla om i hallen....eller kanske måla om i sovrummet...tralla la, men då blir nog Perra knäpp på mig, för jag kan tänka mig o måla vitt igen, överallt!
Fast kanske jag skulle göra en fondvägg i sovrummet....men då kom jag på att hela dethär huset är totalt krokigt och snett, det finns inte en enda helrak vägg någonstans, så jag skulle nog ta mig vatten över huvvet om jag satte igång ett sånt projekt.

Jag sitter vid fel dator nu, men lägger kanske in nån bild sen på påskhelgen.
Ha det bäst allihopa!
Kraaaaaaam!

2 kommentarer:

  1. vad mysigt du har haft det :) Vet du vad... det går fan inte att ha mer böjda väggar än här på kattstigen!! Så du tar dig nog inte vatten över huvudet kära du. Det är bara att smocka upp en fondis:-) På tal om renovering så SKA jag se til att det blir ett loft i grabbarnas rum i stugan i år !! Måla ljusa väggar o köpa mys från ikea .
    Nu MÅSTE jag gå och sova- ska ju o jobba i morgon... Kram

    SvaraRadera
  2. Jaa Malin! Det måste vi fixa! Jag tycker den idén är kanon! Du kan ju vänta tills jag kommer ;) Gonatt på dig syster yster! Jag ska åxxå upp å jobba i morgon men har lite svårt att varva ner...eller...jag tycker inte om att ledigheten är slut redan...

    SvaraRadera