söndag 26 april 2009

Vad jag har lärt mig idag...


att jag är ingen målare alá Mattias Kringström - jag måste maskeringstejpa...

det är tråkigt att måla ensam - kom hit mamma!...

ett sovrum tar 14 gånger längre tid att måla än ett pyttelitet kök - suck...

att jag har hållit på i 10 timmar men är bara halvvägs färdig - ett varv kvar alltså...

trodde jag behövde 4 liter färg - men när jag hade målat 3 väggar så var 3 liter slut redan...

(tur att jag köpte 6 liter igår, hoppas att det räcker)

att våra sovrumstapeter var äckligt gula - och med fördragna persienner så syns inte det...

att det blir ruskigt varmt i ett rum som man står o målar i när man måste ha dörren stängd - för att förhindra kattrackarna från att kliva i målarfärg...

att våran konsumaffär säljer skit-maskeringstejp - det enda det vill fästa på är sig själv...

för lite kaffe ger huvudvärk... (har inte tid att brygga - måste måååååla)

att ost & skinksalladen från verona i Sandviken inte är så jättegod utan bröd...

att det går fortare att måla med nån slags ljud i rummet - alla kontakter är urskruvade så tyvärr har jag stått i tystnad... (förutom mina egna tankar som inte varit några, plus lite svordommar här o var och nån katt som ropat utanför dörren o vela in...)

att jag förmodligen "måste" köpa lite nytt gardintyg och diverse saker till mitt nymålade sovrum... :)

Ja, lite sånt har jag lärt mig idag.

Förövrigt så vaknade jag kl 8 !!! i morse, hejsan hoppsan bara! Och vad gjorde jag...jooooo...jag läste morgontidningen o sen for jag direkt ut o promenera! Jag är bara för duktig ;P

Gick bara 40 minuter idag, kände att jag inte hade tid, pga målningen.

Jo föresten...jag var 2 nummer från att bli miljonär igår... *snyft*...jag fick ju 5 rätt på lotto.

Meeeen....232:- är ju inte illa pinkat det heller...men jag hade hellre delat på 9 miljoner som nån lycklig sate vann. "Vi är torpare vi och vi har det så bra"....tralla la la la...

Nä, nu ska jag fortsätta mitt målande. Vi hörs o syns!

Ha det bäst allihop! Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

4 kommentarer:

  1. Det sägs ju "man lär sig så länge man lever" Ett sant ordspråk har jag lärt mig,. Nästan var och varannandag lär jag mig något nytt. I dag skulle jag plantera Dahliaknölar... jag förstod inte vilken del som skulle ner i jorden, så jag ringde en gammal kollega ..men hon var lika okunnig som jag ...vi bara trodde... Nu har jag planterat som hon trodde så vi får se om jag får Dalhior i sommar. Obs !! har gjort det förr men....kommer inte ihåg.... spännande.
    Lycka till med ditt jobb, det blir säkert fint.
    Vit färg är ju tacksamt, då du kan färgsätta allt de andra runt omkring.Det är alltid mycket jobb när man vill måla eller tapetsera...nattikramar från mig faster Barbro. Du är såååå duktig lilla gumman.

    SvaraRadera
  2. Ja ordspråket är helt sant, den som säger sig vara fullärd är mer dum än lärd! :) Lycka till med dahliorna, hoppas dom kommer upp, dom är ju så himla fina! Nattikram tillbax!

    SvaraRadera
  3. Oj oj... jag vet vad du går igenom... har rollat några rum i mina dagar.... men nu är det längesedan.. Men att du inte ens har en radio på... jag skulle bli galen att stå o snacka med mig själv .. hi hi... men ditt sällskap är garanterat trevligare än mitt om du fattar hur jag menar..Det kommer att bli såååå jäkla fint och kul att hitta nya detaljer sen.. det finns ju så fina butiker i Gävle. Nu ska jag försöka mig på att se en film. En verklighets baserad historia som heter Flash of Genius. vet ej vad den handlar om men hoppas den är bra.
    Puss o kram.

    SvaraRadera
  4. Hehe Malin, jaa du, jag kan ju inte direkt säga att jag haft så himla intelligenta samtal med mig själv...typ "den här j-vla konsumtejpen" och "det är väl själva f-n att det ska droppa färg överallt" och små visdomsord till mig själv...hehe. Men fint blir det! :) Har bara rollning kvar tills imorgon, hoppas färgen räcker. Puss & Go!

    SvaraRadera