torsdag 16 april 2009

En gråmulen helt vanlig torsdag

Och jag har nyss kommit hem från jobbet. Många ungdomar ikväll, vi satt och spelade playstation, ett frågesportsspel där man kan vara 8 personer, helkul, kanske för att jag vann båda gångerna? :D Vad livet känns "platt" just nu...ingen uppgång och ingen nedgång (tack o lov) men det känns ändå inte bra. Man gör det gamla vanliga, jobbar, äter, sover, glor på tv, surfar på internet och jobbar lite till. Ja, nån kaffeskvätt emellanåt då men ändå...
Jag skulle verkligen vela att något skitkul hände just mig! Inte ens nån resa har vi bokat in...och det känns lite trist, vi brukar ju alltid sikta in oss på nån resa i maj/juni men nu vet jag inte, pengarna ska ju räcka till så mycket mer, tror bilen håller på att kajka ihop, det är nåt mysko ljud som låter när man kör sakta...inte nog med det, när vi var på biltvätten för 2 veckor sen så lossnade tanklocket och skrapades sönder i lacken - totalt demolerad. Snyggt..nä inte direkt.Nä, jag får fortsätta drömma om kalix-resan! Det är som vanligt alldeles för långt innan vi ska åka dit. Helsjukt att man ska gå o längta ett halvår! Sen går veckorna där uppe så jäkla fort...å då ska man vänta ett halvår till innan man åker upp igen "snart är det jul" och "snart är det semester" är fraserna man tröstar sig med hela tiden. Nåja, den dagen jag blir miljonär ska jag köpa ett litet hus uppe där så man kan åka dit precis när man vill (för då är jag ju konstnär och har inga måsten och arbetstider....plus att jag har folk som jobbar i mitt kattuppfödnings-stall när jag är ute å reser...) Höhöhö....dream on! Vad skulle man göra utan drömmar? Skulle ju va jävligt tråkigt utan. Fast ibland kan dom väl slå in....

Hoppas ni haft en mindre platt torsdag än mig!
Kram på er allihop!

2 kommentarer:

  1. Godmorgon lilla vännen !!

    Så du hade en platt Torsdag....Då blir det bättre i dag ska du se. Jag undrar vad sa läkaren ?? har du fått provsvar ännu...
    Ang Kalix så vet jag att jag ska ha sem från v25 -31 men efter det jobbar jag ju bara 75% så jag är ledig en del iallafall... Vi har mycket jobb i stugan i år. Taket ska målas och så blir det ny brädfodring på gäst stugan som sen ska målas ...... men nig ska vi väl ha tid till annat också.. vi börjar ju redan i maj med brädfodringen. Själv har jag ont i halsen... men jag är ju ledig i dag så jag får passa på att kurera mig. hör av dig Kram

    SvaraRadera
  2. Drömma bör man annars dör man...ett ordspråk som alltid håller. Hoppas din Fredag blir rundare än den platta torsdagen.
    Trevlig helg till er båda... kram Barbro

    SvaraRadera