tisdag 28 april 2009

Hur mår jag egentligen?

-Jo tack bara bra, är mitt standardsvar - oavsett om jag har värk så jag håller på att krypa ur skinnet...vem orkar fokusera på det dåliga? Då blir det ju bara värre...
Nåja, idag ringde jag rådgivningen angående min fot (fötter) och sköterskan gav mig en tid hos en sjuksköterska 13:30. Åkte alltså dit och fick träffa henne och visa upp fötterna. Hon tog blodtrycket på mig som visade sig vara 180/110 - för högt alltså, men pulsen var normal, den låg på 72. Hon kunde/ville inte säga nåt så hon skickade vidare mig till en jourläkare. Nåväl, där fick jag ta av mig både strumpor o byxor, hon klämde och mätte mina ben o fötter på olika ställen. Hon kunde inte säga 100% säkert vad som är fel, men misstänker en propp i benet. Så hon satte upp mig för en tid att ultraljudsundersökning av benet, dom ska ringa mig, antingen idag eller i morgon. Ok...ja, sen fick jag inte gå o jobba heller...inte iallafall föränn ultraljudet är gjort.
Som ni förstår så står målningen av sovrummet still också - typiskt! Plus att min chef ringde o erbjöd mig extrajobb på valborsmässoaftonskvällen, att nattvandra på stan 8 timmar, plus att ta hand om ansiktsmålning i ockelbo i 3 timmar på lördag, jag har inte totalt tackat nej till ansiktsmålningen utan ska vänta o se vad utredningen av min fot/vad säger. Ja, så här halvligger jag i soffan med laptopen i knäet o benen högt, känner mig faktiskt sjuk! Är också sjukt sugen på en massa godis o glass o kolhydrater! Tror det blir så när man är sjuk. Så nu väntar jag på att Per ska komma hem så ser vi hur det blir med frosseribiten, jag har ju inget gott hemma förutom 90% choklad och ett paket jordgubbar.

Ja, alltså, benet/foten/vaden är ju en grej, men denhär månaden kommer jag i princip att bo på hälsocentralen....
5 maj ska jag på blodtryckskoll
13 maj ska jag på samtal om mina sömnproblem
25 maj ska jag på full hälsokontroll (ca 1 timma)
Däremellan nån valfri förmiddag ska jag o lämna en hel radda med blodprover + avföringsprov.

Så frågar jag mig igen: hur mår jag egentligen???

Kram från en som bara vill vara frisk.

4 kommentarer:

  1. JAAA, HUR MÅR DU IGENTLIGEN??? DET ÄR FRÅGAN LILLA DU....NU HOPPAS JAG DET ORDNAR SIG FÖR DIG PÅ ALLA SÄTT OCH VIS. Men ta det lungt och belasta inte benet i onödan...drick mycket(ca.2L) vatten...alltid bra.Är verkligen rädd om dig.Skulle önska att du minskade på fettintaget..det sätter sig i blodådrorna...och tacka nej till extra jobb..jag tror ni klarar er bra ändå...hälsan är det viktigaste här i livet.. krya på dig kramisar från faster Barbro.

    SvaraRadera
  2. Hördu du !! Nu jävlar hör du !! SLUTA MED FETTET - SLUTA RÖKA !! Fan jag blir helt slut o maktlös o arg o panikslagen!!!

    SvaraRadera
  3. Hmmmmm...sakta i backarna nu & lugn o fin! Nu ska vi inte hetsa upp oss! Det är säkert inte så farligt som det låter/ser ut. Lovar att återkomma direkt när jag varit på ultra i morgon. Å jag skaaaaaaaaaa sluta röka...nångång...men inte nu! :)

    SvaraRadera
  4. Jag måste hålla med din kära syster sluta med det enorma fettätandet , det kan inte vara bra i längden...tänk efter , hur mår blodådrorna??? Nu får du bannor av dina närmaste, men jag förstår att du gör som du vill och tycker... äääälskar Dig lilla vännen och vill dig väl.Natti kramar / faster Barbro

    SvaraRadera