måndag 27 april 2009

Ibland blir ju inte min dag som jag tänkt mig!

Så här såg tapeten ut som jag har målat över till vitt - den ser ju ganska fin ut just på den här fläcken och den var ju fin för 13 år sen när vi tapetserade...men nu...huvva ligen...helt gul!

Det syns ju på denhär nedanstående bilden, hur gult det var alltså...men vem ser sånt när man sover? ;P


Typiskt nog så räckte inte färgen, en hel vägg vart omålad på andra varvet, sen såg jag att högst upp mot taket där jag målat med penser så hade det inte täckt så bra, så där lär jag måla ett tredje varv, kanske inte så kuliga bilder, men det kommer finare när jag målat, möblerat o inrett klart. :)

Ja alltså, det jag menade med att min dag inte blev som jag tänkt är följande:

Jag klev upp tidigt för att hinna måla klart o få nåt annat gjort under dagen, tex promenera. Fast då tog ju färgen slut, å ingen bil hemma för den har ju Perra på jobbet.

Nåja, jag tog en dusch och tänkte gå ut o gå, när jag råkades titta ner på mina fötter....VA??? Vem har bytt ut mina fina fötter mot ett par gammelkärring-fötter som var stora som fotbollar? Iallafall det högra....usch, då blev jag rätt skraj o bestämde mig för att inte alls gå ut o gå...

Högerfoten är fortfarande värst, ser ut som att den är proppfull med vatten, läskigt! Skulle den inte va så ful så skulle jag lägga upp en bild....Hoppas att det bara beror på att jag stått hela dagen igår och inget annat otäckt!

Jaaa...jag åkte iallafall å köpte mer färg när Perra kom hem, men det kändes konstigt att gå med högern...det "stasar" nästan lite i benet, nere vid vaden, den är säkert svullen den också. =/

Mamma tyckte att jag skulle lägga mig ner med benen högt, men jag har inte kommit mig för det än, fast jag ska, snart...

Jo, föresten! När jag skulle ut från sovrummet o hämta en halvliter färg som jag hade i garderoben i hallen efter köksmålningen så började tokfaan Shadow o morra åt mig! "Men flytta på dig knäppis" sa jag och gick förbi honom, då jävla smällde han till mig med tassen så det gick hål i jensen o börja blöda! Snacka om helt sjuk katt! Jag tog fram mobilen o började filma såklart, men det kom inte med i datorn när jag förde över filer från mobilen, ska försöka igen o se så lägger jag upp filmen på galningen. Konstigt...att han kan va så bra i perioder o sen bara *pang* blir han helt sinnessjuk! =(

Ska försöka vila mina kärringfötter nu...usch, dom är så fula så ni skulle svimma om ni såg dom!

Hoppas det har gått bättre för er idag mina vänner!
Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Väldigt sorligt de där med foten..(fötterna).. Du ska kanske kolla upp det på vårdcentralen i morron. Tänk på att det blir helg igen så vänta inte.Jag blir riktigt orolig över dig lilla vännen.Du jobbar och står på med det ena och det andra...till slut säger kroppen ifrån. Sköt om dig och om inte annat så ring och tala med sjukvården...det lugnar ju dig också eller hur??
    Kram /Barbro. ...lova mig att ringa vårdcentralen!!!

    SvaraRadera
  2. Hallåjsan, har precis fått en tid till sköterskan kl 13:30 - först tyckte hon att jag skulle lägga fötterna högt och ev sätta på nån stödstrumpa (?) va? jag äger väl inga stödstrumpor, är inte det för (ursäkta uttrycket) pensionärer? ;P Nåja, men när jag berättade att det kändes ända i vaden så tyckte hon att jag skulle komma in ändå och få det kontrollerat. Hör av mig om hur det gick.

    SvaraRadera