torsdag 23 april 2009

Jag är så yeah yeah - wow wow...!

Stolt över mig själv idag! Har nämligen dammat av min mp3:a o tagit på promenadskorna och varit ut på en riktig power-walk i 40 minuter! Tjoho vad duktig jag är! Men gissa om det är länge sen jag gick sist....för den första låten som kom på mp3:an var " Hard rock hallelujah" - och den kom väl 2006 eller 2007....fy skäms på mig. Men det var jättehärligt att promenera, det kändes i hela kroppen, vevade med armarna som en toka o jag kände mig jätteglad efteråt! Vilken kick! Det här ska jag göra om - varje dag om jag orkar.

I övrigt har jag tagit ur alla extensions ur håret, var en aning rädd att det skulle bli dreads annars, plus att jag inte hade så många slingor kvar, så det såg lite halv-bedrövligt ut. Nu ska håret få vila lite, sen ska jag göra ljusa slingor o lägga i nya extensions, jag äääälskar att ha långt hår. :)

Har varit o jobbat ikväll också, en hel del ungdomar kom till gården o pysslade, spelade tv-spel, kollade tv, köpte godis, spelade biljard o air-hockey. Några kom och betalade stockholmsresan.
Nu är det klart att jag ska vara med på polarna-projektet som går ut på att promenera inne i stan i gävle om nätterna på helgerna. Jag kommer att bli helgansvarig. Spännande, ska på första mötet den 4 maj.

Jo just det, jag var till hälsocentralen idag också, och hämtade ut 3 st plaströr med nån vätska i som jag ska lämna avföringsprov i.....äckligt! Men läkaren vill kolla så inte nåt läker från tarmen, han tänker på järnbristen/blodanemin jag hade förut, sedan fick jag tid för blodtryckskontroll den 5 maj, (läkaren är lite orolig över mitt höga blodtryck) då ska jag också ta en massa blodprov, såg ut att vara nästan hela dataskärmen full av prov. Är det åldern eller? Bläh!

Ska kika lite i kvällstidningen o sen ska jag försöka lägga mig o sova.
Imorgon är det en ny dag - full av arbete hela dan, fritidsklubb och mellanstadiedisco.
Så nu tar jag en katt under varsin arm o kryper till kojs, sov så sött allihop!

Kram!!!

1 kommentar:

  1. Duktig tjej!!! men hur står det till med hälsan egentligen?? Jag medicinerar för högt blodtryck ..har gjort det i några år nu, och så har vi ju dålig mage i släkten, som du kanske vet.Hoppas läkarna kommer på varför ditt blodvärde är för lågt, och blodtrtcket för högt.
    Vi kan höras mer om det sedan per telefon. Sköt om dig och jobba inte ihjäl dig!! Kramar från Barbro Önskar er en trevlig helg.

    SvaraRadera