fredag 24 april 2009

Åsså är fredagen förbi o över!

I dag vaknade jag med siktet inställt på power-walking, bra va! Klev upp vid halv nio och kokade kaffe o läste morgontidningen, sedan gick jag raka vägen o satt på mig träningskläderna, pluggade in hörlurarna i öronen o stack ut på en 40 minuters promenad, hade kunnat gå längre men hade inte riktigt tid idag. Efter det tog jag en välbehövlig dusch, hade ett möte med en kommuntant ang. att vi krattar upp kommunens löv varje höst o vår och vi vill ha ersättning i någon form för detta. Men vad tror ni, hon, kommuntanten, hon dök aldrig upp! Så ovanligt!?! Näää. Men j-vligt irriterande! Vem tror hon att hon är som kan slösa på min dyrbara tid på detta vis? Fruktansvärt frustrerande. Nåja, efter det misslyckade mötet så gick jag hem o gjorde mig lite lunch, äggröra & bacon, sedan drog jag till jobbet på fritidsklubben. Fredagar är ju lite speciella så vi kollade på filmen "datemovie" - kul film! Alla barn var så taggade inför kvällens disco så dom gick hem vid halv fyra... vilket innebar att jag också kunde gå hem. Per var ledig idag, för han ska jobba hela helgen, så vi åkte in till Sandviken o tvättade bilen för hand....har man inte å göra så skaffar man sig?.....hmmm.... Sedan hann jag hem en sväng innan det var dax för kvällspasset på jobbet. Det var ca 45 barn från åk 3-4-5-6 som kom på discot. Som jag har sagt förut så är det inte så mycket dansande nuförtiden. Men kiosken sålde otroligt mycket godis. Sen hade vi lite lekar. Lyckad kväll! Å nu är jag hemma igen, ledig resten av helgen, förhoppningsvis. Har inget planerat, Perra jobbar ju ändå....men jag har lite små funderingar på att måla om sovrummet....kan jag ha vitt där också? Jag känner mig helt såld på vitt, tycker det är fräscht o snyggt, plus att jag inte kommer på nån annan snygg neutral färg, vill inte binda upp mig utan köper hellre olika färger på gardiner o mattor o byter om.
Plus att jag såklart ska ut o gå i morgon igen, ska försöka göra min promenad lite längre bara.

Hoppas ni har haft en härlig fredag allihop & sov så godis!
Kraaaaaaaaaaaaam!

2 kommentarer:

  1. Tror bestämt att jag fått en mager hurtbulle om halsen... ha ha ha... skämt o sido.... Fan va roligt !! jag ska också ut i dag hade jag tänkt. ett tips är att måla 3 väggar vita, sen tapetserar du en vägg som fond - med en mönstrad neutral tapet.. det är också jätte fint- och vet du vad jag har sett att Rusta har fina.. Vad härligt att renovera lite.. Göran var in på din sida i morse och utbrast !! Fan vad SMAL hon är nu Mia!! hon måste ju gått ner minst 25 kilo!! ha det bra i dag nu, så hörs vi av. Kram

    SvaraRadera
  2. Hehe, jag skrattar åt Görre...han är go han, men faktiskt, så är det nästan sant, om jag tar o tänker på det jag har vägt som MEST...huvva ligen va slappt å låta de gå så långt! Angående en fondtapet: jag hade ju tyckt att det skulle vara skitsnyggt, men mina sovrumsväggar är helt krokiga så i hörnen skulle det bli ett litet h-vete...men jag tänkte såhär; om jag börjar med att måla allt i samma färg så ser jag sen hur jag kan fortsätta. Jag har ju såna här tapeter med mönster (minns inte nu vad det heter, uppstickande mönster på tapeten)så det blir ju inte helt platt. Fast nu ska jag snart ut o gå,kanske får nån bright idéa då, tänkte bara kolla bloggarna med mitt morronkaffe :)
    Kraaaaaam, å krama Görre åxxå!

    SvaraRadera