tisdag 21 april 2009

Överhettad hjärna - början på senilitet osv

Konstigt hur vi funkar egentligen...jag har så mycket jag måste ha i skallen o fixa o göra så jag fattar inte att hur det ska gå. Skriver jag inte ner det jag ska göra så slinker det iväg direkt från min teflon-hjärna! Helt makalöst! Borde vara van, för det är alltid såhär på våren, men det kommer alltid som en överaskning...känns som att min hjärna håller på att brinna upp. Nu j-vlar får det lov att bli semester snart! Gah! Jobbigt! Visst är jag ju ledig ibland, men när det ligger på en en massa saker som ska bli gjorda så är det svårt att koppla av ändå...och jag är så förb-nnat dålig på att delegera ut jobb, jag gör det hellre själv, för då vet jag att det blir riktigt gjort...

Kände för o skriva lite vettiga ord just nu:

Du vet väl om att Du är värdefull
Att Du är viktig här och nu.
Att Du är älskad för Din egen skull
Att ingen annan är som Du.

**********

Ta hand om er! Kram!



4 kommentarer:

  1. Hej gumman.
    Ja du ser, jag är ännu vaken kl är snart halv 12.

    Det är bra att skriva upp vad som ska göras, men tag det lungt tänk på lilla magen den tål inte för mycket stress Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Såklart att du/vi är det.
    Vet inte men kanske dax att tagga ner lite på tempot........... Det är INGEN som kommar o tackar dig i dag för att din skalle höll på att brinna upp i går... så djävligt ät det ! Personligen har jag slutat "hålla på" Det är en fin egenskap du har med engagemang för föreningen o så, men det är så sällan det lönar sig... iallafall min egen uppfattning.
    Alla får väl fanemej hjälpa till o fixa !!
    Puss o kram från din lilla syster

    SvaraRadera
  3. Ta det lugnt här kommer några bra deviser.....dom skrev jag på små postitlappar och hängde här och där tills det satt.....kanske måste göra det igen....
    Ta det lugnt
    En sak i taget
    Det viktigaste först
    Och det viktigaste är DU

    SvaraRadera
  4. ....:"Du har väl inte glömt att du blivit lite äldre???" Du måste börja träna på delegering...det är inte så dumt.Jag skriver också upp vad som ska göras och vad mat som ska lagas , när jag väntar främmande för några dagar.... det kanske är ett släktdrag det där med minnet och teflonhjärnan...eller??Kramar från mig ...ha en trevlig och fridfull Onsdag...

    SvaraRadera