torsdag 26 mars 2009

En bra dag bara

Hallåjsan! Har nyss kommit hem från jobbet - har varit en bra dag idag.
Tänkte ta en promenad i det fina vårvädret...men jag lät bli...det var ju faktiskt lite kallt ute...och jag har ju inte hittat på min mp3 ännu...och så var jag ju nyduschad...ja, det får bli en annan dag helt enkelt. Men annars så börjar vågen faktiskt röra sig neråt nu igen, ner 3,5 kilo bara på en vecka! Mäh, visst är det otroligt! Men kul! Undrar vad det beror på? Vi testade o köpa "riktigt" fläsk, istället för bacon (som det är mer socker i) - och jag tror det kan vara det som gjort att kilona rinner av - för fett är det! Usch, får lite avsmak, men då tänker jag bara på det goda kaffet jag dricker efter maten så går det över. Måste som sagt peppa mig varje dag, annars går det inte lika bra...

Ikväll på jobbet så pratade vi om pubertet och lite sånt (ja, vad gör man när frågorna kommer upp?) Helt sjukt kul och spännande att höra vad som försigår i deras huvud. Stackars ungdomar, dom har det faktiskt inte lättare idag, fast man tycker det borde vara så eftersom dom har internet att leta fakta och sånt i - det hade ju inte vi på våran tid.
Sedan satt vi och tittade på programmet "Sveriges värsta bilförare" - kul program!

Igår var jag på IKEA och köpte en bäddmadrass till bäddsoffan som Mamma o Bertil ska sova i, sen tyckte jag att dom behövde varsin till kudde också. Köpte även ett litet skoställ i svart järn.
Problemet med IKEA är att jag får såna ideér o gärna vill göra om o köpa så mycket nytt när jag varit där...men sen när jag kommer hem och mäter o kollar så passar det inte alls. Som sagt, man skulle vara omättligt rik - då kunde man göra om hur/när man vill.

Hittade en kul historia:

George W Bush och Tony Blair står i en bar. En gäst kommer bort och frågar vad dom pratat om.“-Ååå, vi lägger planer för 3:de världskriget” säger Bush…“-Å jäklar” säger gästen. “Hur tänker ni göra?”“-Vi tänker döda 1 400 000 muslimer och en IT-konsult” säger Bush…Gästen blir bara stående som ett frågetecken.“-En IT-konsult…?” säger han. “Varför det? Varför i all världenska ni döda en IT-konsult?”Då klappar George W Bush Tony Blair på axeln och säger:“-Vad var det jag sa? Ingen kommer att fråga om muslimerna…”

och en till:

En ung kille från en by i Norra Norrland flyttade till Stockholm och gick till ett stort köpcentrum för att söka jobb. Chefen för köpcentret undrar:- Har du någon säljerfarenhet?Killen svarar:- Nååå, jooo… No ha ja jobba som säljare hemma i skogarna.Eftersom chefen tyckte killen verkade trevlig och framåt bestämde han sig för att anställa honom.- Du kan börja imorgon bitti, sa han till killen. Jag kommer ner efter vi har stängt imorgon kväll och ser hur du har haft det på din första dag.Killen hade en tung dag, men till slut var den till ända. Efter stängningsdags kom så chefen ner som han lovat dagen innan.- Hur många affärer gjorde du idag? frågade chefen.Killen svarade:- En.Då blev chefen lite fundersam och sade:- Bara en!? Våra försäljare brukar normalt göra mellan 20 och 30 affärer på en dag. Hur mycket pengar rörde sig affären om?Killen svarade:- 1 911 138 kr.Chefen blev mycket överraskad och sade:- 1 911 138 kr?? Vad sålde du då till honom?Killen svarade:- Först sålde jag en liten metkrok. Sedan sålde jag en mellanstor metkrok. Därefter sålde jag en stor metkrok. Sen blev det ett metspö. När jag sen frågade var han skulle fiska, svarade han att han skulle ut till kusten. Då behöver du en båt, sa jag, så vi gick ner till båtavdelningen. Jag sålde han den stora Baylinern med dubbla motorer. Sen visade det sig att hans lilla Honda Civic inte fick dra den stora båten, så jag tog med honom till bilavdelningen och sålde honom den där 4-hjulsdrivna Chevrolet Tahoen.Chefen, som nu var i chocktillstånd sade:- Så du menar alltså att en kille kom in för att köpa en metkrok och du lyckades sälja på honom en båt och en bil???!!!Då svarade killen glatt:- Nej, nej! Han kom in å skulle köpa tamponger till sin fru, och då sa jag att han lik gärna kunde åka och fiska, eftersom helgen ändå var förstörd.

Ha en bra dag! Kram!

3 kommentarer:

  1. Ja den är kul :-)
    Ett förslag som ni kan göra för att få större..
    slå ut vägen mellan köket och sovis- sätt ett snyggt valv eller något... hipps vipps så har ni ett jätte kök, så det rymms ett större köksbord, något snyggt skåp- datan kan ni ni också ha i köket.. sen gör ni tidernas mysigaste sov rum i det nuvarande data rummet..... nååå vad tror du?? kram kram

    SvaraRadera
  2. Ja den idén har vi ju tänkt många gånger men...data-rummet är ju inte så jättestort... Fast det skulle ju bli såååå snyggt om man gjorde så! Vilka möbler man skulle kunna ha! Stooort matsalsbord o kanske en kökssoffa...mmmm...får nog tänka lite till på det :)

    SvaraRadera
  3. Intressanta samtal med ungdomarna...och dina historier var roliga hihi.. hehe....!!

    SvaraRadera