lördag 7 mars 2009

Tänk om...

...jag vann en otroligt massa många pengar: Vilken underbar person jag skulle bli! *lova*
För det första så kunde jag göra precis det jag vill med mitt liv, befinna mig var jag vill, när jag vill, kunna hjälpa andra mindre bemedlade, kunna glädja massor med folk, framför allt mig själv och mina närmaste då. Men alltså....jag testar att lämna in Lotto...brukar bli 2 rätt + tillägg = 0 kr, nån gång har man nästan hållit på att svimma för då har man vunnit hela 24 kronor. Idag lämnade jag in stryktipset, fick 9 rätt = 0 kronor, igen. Nån enstaka gång köper jag en trisslott...ibland vinner jag 25:- (gånger ett) - å tar en ny - på den vinner jag ingenting (gånger tio)...jag fattar inte hur de gör människorna som vinner!
Är det bara slumpen eller är det nåt mer?
Varför kan inte slumpen med massor av pengar bara ramla över mig för en gångs skull?
Nä...jag börjar inse att för min del finns inga genvägar - det är bara o jobba hårt som fan så det går runt! Nu är jag less!
Inte för att jag är bland de fattigaste i kommun direkt, men jag skulle så gärna vilja känna känslan av total frihet!
Ja nog vet jag att det kan låta hur sjukt som helst, men jag tror innerst inne inte att jag är ensam om att tänka såhär.

Kram från en som hoppas iallafall....

2 kommentarer:

  1. Nej det är du absolut inte ! jag tänker så flera gånger i veckan.... Jag är också less på att jobba som ett svin... fattar inte.. måste ha varit rik i mitt förra liv, tror som att pengarna räcker hur långt som helst....Så det är väl därför jag får pröva på att vara "fattig"
    sov gott gullunge- i morgon kl 08.00 har Jossi match mot sandviken...-vinner kalix är dom i final... vi ska o se alla och hejja t.o.m mommo kommer hon är ledig- så då passar hon på att se jossi spela..

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående skribent. Du är absolut inte ensam om dessa tankar. Kram Barbro

    SvaraRadera