tisdag 3 mars 2009

Kontorsdag

Idag har jag haft en kontorsdag -det innebär att jag sitter hemifrån o jobbar med fakturor, protokoll, bokför, beställer och planerar. Skönt att jobba hemifrån för man kan sätta upp håret i knut o sitta med myspyskläder helt osminkad. Nu ska ni ju på intet sätt tro att det ser så fint o städat ut på mitt kontorsbord som det gör på bilden...det är pärmar o papper i en salig röra överallt - konstigt att jag hittar, det gäller att ha tungan rätt i mun ;)

Ikväll ska jag åka o förnya mina naglar, härligt, dom ser inte fina ut nu när dom har växt ut, plus att en nagel har gått av.

Shadow, han är som en ängel med svans! Jag fattar inte! Just nu ligger han ute i hallen och spanar på mig, han älskar nämligen när jag kopierar, då försöker han nästan hoppa in i kopiatorn, eller om jag sätter i en cd. Tror han gillar musik, men han skäms så fruktansvärt om jag tar upp han i famnen o dansar lite...hehe. Undra varför? ;)

Jo, jag gjorde en laxlåda igår som blev fruktansvärt god! Hade inget recept men jag blandade ihop lite av varje som jag hade, ca 750g laxfilé, 5 dl grädde, 2 dl creme fraishe, ½ gul lök hackad, en burk röda romkulor och lite dillkrydda. Först satt jag in laxen i ugnen i 175 grader med lite citronpeppar på, efter ca 20 minuter tog jag ut den och hällde över dom andra ingridienserna och lät den vara ytterligare 20-25 minuter. Jag lovar, laxen smälte i munnen! :)

Har precis satt igång perkulatorn för Per kommer väl hem närsomhelst o är kaffesugen :)

Ha det bäst allihop!

Kram MiaMajja

1 kommentar:

  1. Mmmmm vad gott med lax... och visst är det skönt att vara hemma o mysa, har varit på sista KBT besöket i dag.. skönt bara för att det är så dyrt 650 kr / tim...

    Oj jag hade tydligen fått post också :-) Gud vad fina ni är- har du skickat till mamma..

    SvaraRadera