onsdag 18 mars 2009

Måndagens bestyr

Hallå i stugan!

Idag var det tvättstuge-dag på mitt schema. *Gäsp* Upp tidigt o riva av alla sängkläder o ner i tvättstugan. Ganska jobbigt men sköööönt när man får lägga sig i nytvättade kuddar o täcken o påslakan! (Har fortfarande inte bäddat klart, men jag väntade ju såklart tills ikväll för att Perra ska få hjälpa till ;)) Eftersom att mamma & Bertil kommer hit så passade jag på att tvätta upp täckena och kuddarna från uthyrningslägenheten också - så dom får sova i helt fräscha! :)

Tvättstugan o sånt tog hela förmiddagen, och på eftermiddan var jag till jobbet. Inget speciellt där, förutom att det blev slut på barn tidigt så vid 16:15 tiden kom Per o hämtade mig och vi åkte iväg till Coop för att handla mat. Per ska ju iväg till Hassela i helgen o vara med på angeltävling så vi var tvugna att inhandla mat som han kan ha med sig - jag ska göra lite färdigt åt dom att käka på lördagkväll. Själv blir jag hemma ensam med katterna för jag jobbar i helgen. Fast jag håller alla tummar för att Perra ska vinna, 1:a priset är 30.000 svenska riksdaler!

Fick till slut ett brev av läkaren ang blodproverna...blodvärdet hade gått upp till normalt värde 143g/liter och även järnhalten i kroppen hade blivit normal. Sen skriver han: Jag tror du bör sluta med daglig järntablettintag, men du bör äta järntabletter under pågående menstruation för att förebygga förnyad blodbrist. Så då kan jag väl räkna mig som frisk?

Har funderat på detdär med min uttråknings-fas...vet inte riktigt vad den beror på...men den ska inte bli långvarig! Vem orkar vara uttråkad i längden?

Grattis mamma till nya datorn! Hoppas du får hjälp att få igång den snabbt!

Både jag o Per är tok-trötta så vi blir nog inte uppe länge ikväll...konstigt! Jag som är värsta natt-ugglan i annat fall, jag skulle kunna vara uppe huuuur länge som helst, förut. Kanske det beror på kosten?

Nåja, hoppas att solen skiner imorgon också, för iallafall jag blir då piggare o känner att jag får mer energi till allt möjligt då. Fast jag har inte kommit igång med mina promenader än....fast jag ska....snart... :)

Kram på er allihop! Ses en annan dag!

2 kommentarer:

  1. Ja dom stålarna hade man inte tackat nej till!!
    men jag ska nog dra in ett lill spel till helgen, så kanske jag "också" vinner 30 bupp. Då kan vi ju hit på nå tilsammans vet ja :-)

    puss puss hi hi

    SvaraRadera
  2. Stress!! stress!! så känner jag ,du kommer att jobba ihjäl dig lilla Mia.Lugna ner dig!!! min uppmaning till en som jag älskar!!! Hoppas det går bra för Perra i angeltävlingen. Roligt att mamma och Bertil kommer och hälsar på er. Vi åker till Sundsvall på måndag den 23 mars lilla Wilmer fyller 1 år den 24, så vi vill vara där och gratta vårat lilla hjärta. Vad skönt att få veta att dina blod värden blivit bra.
    Sov Gott !! vi ses på bloggen. Själv åker jag bort i morgon torsdag ,nämligen till Boden. Jag har en Alpnaeringdemo där. Du kanske har sett att jag har ordnat en sidotext om Alpnaerings extrapriser som finns för varje månad. Om du skulle behöva något så kontakta mig . Jag gör en beställning en gång i månaden,och du betalar varorna när du får dem alltså ingen förskottsbetalning. Lite fakta bara!!! godnatt kramar från barbro din faster.

    SvaraRadera