måndag 9 mars 2009

Måndag å ännu inga nya bilder...


..så jag får köra med gamla som jag har i datorn. Här är iallafall det underbara blomsterarrangemanget som jag & Per fick av Mamma, Bertil, Malin, Göran, Johannes, Philip & Amelia samma kväll som vi kom hem från Mauritius :) Den blev ännu finare sen när dom vita liljorna slog ut! Tyvärr var jag ju tvungen att förvara den på ett högt ställe, för mina älskade katter äter ju blommor...Måste bara lägga in en bild till, där Shakira upptäckt att det kommit blommor in i huset...


Jag skulle behöva tömma mina kameror och börja ta lite nya bilder, men jag har fastnat i det att jag måste bränna alla bilder på skivor o sånt ifall datorn kraschar, innan dess törs jag inte radera dem från kameran, har nämligen tappat en hel del foton då datorn kraschade en gång tidigare o det var ju mindre kul. Men sist när jag skulle föra över fotona från resan till en skiva så rymdes inte alla på skivan, jahapp....då tröttnade jag och där är jag nu. Måste ta tag i det....bara inte nu...


Det gick rätt bra att städa tvättstuga idag, men gissa om det var nå dammigt? Helt sjukt! Men rent o snyggt blev det då, å gott luktade det!


Jag vart faktiskt hemma hela dan idag, då jag o min kollega delade upp dagarna lite, vi ska ju båda på kurs i 2 dagar o tyckte det passade utmärkt.

Inte för att jag har varit ledig, jag har suttit med bokföringen och betalat några nya räkningar.

Det som är skönt med att jobba hemifrån är att man kan ta fram dammsugarn lite emellanåt och dra en rajd genom lägenheten, nästa paus-tillfälle kan man ställa sig o diska, sätta på en kaffetår och så vidare. Skönt! Men det gäller ju att ha diciplin åxxå...


Har varit en sväng på konsum o inhandlat mat...gör det helst inte för konsum här är så himla mycket dyrare än andra affärer som coop eller ica eller willys. Flera kronor på varje vara, och det blir ju en hel del i slutändan. Sen, när man bor på ett sånthär litet ställe så kan man inte bara tro att det är så bara att gå raka vägen till affären o handla o sen hem....nääää då, inte om man som mig är känd i hela forsbacka - dels för mitt jobb på fritidsgården (alla barn o ungdomar o äldre känner igen mig, hejar o föräldrar stannar o vill prata) och sen pga att jag är ordförande i bostadsrättsföreningen, alltid är det någon som vill stanna och fråga nåt eller tycka till om nåt. Inte nog med det...sen har ju alla sett vår bröllopsannons i tidningen och vill gratulera o fråga om resan. Nog för att det är roligt, men inte alltid! Å inte idag, gick ju iväg osminkad med gympakläder (som jag städat i), håret i knut o kände mig svettig o eländig. Fast det är bara o lägga på ett smajl o vara trevlig....


Har inte duschat än så det är verkligen på tiden att "jag häver mig in i duschen" :)

Kram på er alla, o hoppas ni har haft en dräglig måndag!

1 kommentar:

  1. Jag förstår dig, måste vara jobbigt ibland när alla ska surra....
    Det känns som att du är pigg o allert och att du har bra med energi, vad härligt i så fall.

    Skönt att få fason på tvättstugan, även om alla städar efter sig så behövs ju en grovstädning då o då.
    kramis// lill syrran

    SvaraRadera