tisdag 24 mars 2009

En dag närmare sommaren!



Ja här sitter jag och dricker en kopp kaffe med grädde...det enda jag förlustar med mig i nuläget. Nyss var jag ganska less på allt fett jag häver i mig, bacon o ägg, ägg o bacon, omelett o bacon, bacon o äggröra, fläskfile´me olika gräddsåser, kyckling med diverse gräddsåser & creme fraischer, ägg o majonäs....fett, fett, fett.... Fast nu har jag kommit på lite andra tankar...det är väl klart att jag ska fortsätta vräka i mig fett om det gör mig smal, vadå lessna? Får väl hålla för näsan o stoppa in i truten för matstunden är ju över på nån minut, sen är det bara o dricka ett glas vatten (ev med citron) och sen ta disktrasan i hand, för är det nåt som verkligen hänt i mitt kök nuförtiden, förutom att jag lagar mat, så är det följande: Det är FETT överallt! Stekfett! Å tur att jag använder YES diskmedel, annars skulle jag aldrig få bort det! Nä, jag har bestämt mig för att absolut inte tröttna på denna feta livsstil, iallafall inte föränn till sommaren! Punkt slut!

Nu jävlars ska här blivas smal som aldrig förr! :P


Annars har det inte hänt mycket idag, jag sitter här själv och har precis kollat in serien "Den rätta för Linda Rosing" - så spännande att se hur en sån tjej beter sig i verkligheten! Snacka om att hon är blondin! På riktigt! Och hennes "vänner" Bobby & Alex, dom är ju värre blondiner än Rosing själv...haha....riktigt riktigt intressant. Men...smarta på sitt vis, tjäna pengar gör dom ju!


Per är o jobbar fortfarande, han stack vid 5-tiden i morse o nu är klockan över 21, vete tusan när han kommer hem. Själv har jag haft lite data jobb på förmiddan, vid 10-tiden var jag ut o visade alla byggnader för en kille från Länsförsäkringar som ville ge oss en offert på försäkringar. Spännande o se om han kan erbjuda nåt bra. På eftermiddan var jag o jobbade på fritidsklubben som vanligt, inte så många barn idag heller, fick faktiskt gå hem redan halv fem.


Fick en Amelia-tidning i brevlådan idag, tycker den har blivit rätt dålig på slutet...men jag såg att dom gjorde reklam för att dom skulle släppa en tidning om bantning, eller ja, hälsa o skönhet eller vad den nu kan heta, den 2 april, och då stod det stort på framsidan "Gå ner 8 kilo på en månad med LCHF" - så, kanske dom tjänar en hacka på att sälja den tidningen till mig också, men jag smygkikar nog på affärn först, för det kanske bara är ett pytte-reportage med saker jag redan vet o resten av tidningen bara är bullsh-t?


Nu ska jag ta fram en bit fläskfilé o göra iordning så Per får en matlåda med sig till jobbet i morgon, om han nu kommer hem i tid så han kan jobba imorgon...inte säkert alls.


Hoppas ni har det bra allihop!

Hälsningar från en alldeles trött majja!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det låter som att du har det rätt mysigt där du sitter iallafall... nöjd o belåten på något sätt.. Snart kommer mammis kul va.
    själv är jag ute o går en långsväng varje dag och tränar på pilates bollen... jag lovar att jag har träningsvärk i magen, kör samma program som Charlotte Perelli...
    Jag tycker du var nog smal på bröllops bilderna!! Banta inte för hårt så det slår om- man kan ju träffa fröken Anorexia vet du........... puss o kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha upp till kamp mot kilona.....jooo jag är också less REDAN.
    Och vad gäller Rosing så ser hon ju ut som ett stenansikte med all botox & så dom där läpparna
    Wow få se när dom spricker......ha ha ha
    Nej tacka vetja ansikten som uttrycker nånting.....någon form av mimik.
    Många kramar Kicki

    SvaraRadera