måndag 2 mars 2009

Måndags händelser

Tjosan hejsan!
Nu har jag varit till hälsocentralen och tagit blodprover *ryser* - jag ogillar verkligen att ta sprutor...det tycker systrarna låter konstigt då jag utan problem tatuerar mig, men så är det. Iallafall så skulle jag få svar inom någon dag om det är nåt fel på mig eller om jag är kärnfrisk.

Efter det så råkades jag gå förbi ett solarium så jag slank in och tog en 8 minuters solning :)

Sen gick jag ca ½ timme till valbo köpcentrum och kikade i lite affärer, där hittade jag en bok som jag vill rekomendera min kära syster, den heter " Finn din inre styrka" och är skriven av Sanna Ehdin - den hittade jag på Coop för endast 25:-, om du inte hittar den så kan jag skicka den till dig när jag läst klart den, verkar full av nyttigheter.

Efter det slank jag in på Gallerix, tänkte kika på om dom hade några snygga ramar till vårt bröllopsfoto, det såg jäkligt tunnt ut, men då kom en tjej som jobbade där fram och pratade, hon berättade först att de har över 700 sorters ramar som de gör efter beställning och mått, det lät ju kanonbra, men sen berättade hon en annan intressant grej, man kan nämligen maila in sin bild och få den överförd på en canvas-duk! Oj, det lät verkligen intressant! Jag frågade vilka mått man skulle få då, hon svarade att man kunde få en 2 meters om man ville! Det lät faktiskt inte helt tokigt (ja inte med en 2 meters tavla, men canvasduk.) Ska verkligen ta en funderare på det.

Sen var det Djurmagazinets tur, kattmaten var ju som sagt nästan slut hemma, så eftersom jag skulle åka buss hem så vart det bara en 2,5 kilos Maine Coon-mat-påse, lite mer oekonomiskt än en 10 kilos men har man ingen bil med sig så har man inget val.

Sista anhalten var Bokia, där hittade jag en bok som heter "Lär dig teckna människokroppen" för endast 79:-, och eftersom att jag också snart ska börja måla så kändes det som en perfekt bok för mig, måste nog träna lite innan, man glömmer ju bort så lätt.

Nu är det dax för mig att göra lite ägg & bacon eller nåt liknande, sen ska jag ner o kika om en ny tvättstugetid, sen ska jag till konsum o posta lite brev och efter det ska jag o jobba på fritidsklubben och på kvällen har jag personalmöte.

Hoppas ni alla får en fin dag!

Kram MiaMajja

1 kommentar:

  1. Vilken bra dag du har haft:-) Själv har jag målat en tavla, vet inte tycker det är svårt, men det är ju jätte kul också..
    PS Görre sitter i telefonen me Perra just nu..

    SvaraRadera