lördag 14 mars 2009

Förgiftad av socker!!!

Å hallå mina vänner!
Jag & Per tänkte ju kolhydrat-frossa idag, men jag kunde inte hålla mig så vi gjorde det igår istället....vi bestämde ju att vi skulle äta allt vi var sugna på så när vi gick på Coop igår så såg vi en jätte-semle-tårta - klart vi skulle ha den!
Sen måste vi ju ha lösviktsgodis också! Och jag älskar delicatobollar, ner i korgen med en svisch! Också lite cashewnötter såklart, lite halvnyttigt på slutet....å vad det skulle bli underbart att äntligen få vräka i sig sånt man varit sugen på i över en månads tid!...trodde vi....

Första tuggorna var väl okej....men efter ett tag smakade allt bara...socker!
Å vilken äcklig smak man fick i munnen efteråt!
Båda två kan vi då skriva under på att socker är rena rama döden! Kände oss helt förgiftade efteråt! Jag fick super ont i skallen o kände mig helt sjuk! Gissa om vi ångrar oss! Vi skulle ju aldrig ha käkat sådär mycket om vi visste om konsekvenserna! Men efteråt så var det en bra läxa. I morse så hade jag nog kunnat ta en delicatoboll till kaffet - men det är väl så missbruket av socker fortsätter - så jag tog bara kaffe - å vi har bara ätit LCHF hela dagen, och ska också göra det, tills nästa gång vi får nåt sug, men jag lovar, det räcker med lite för att man ska bli nöjd, jag har kastat bort över halva semletårtan, chokladbollarna (4 st) ligger i frysen och lösviktsgodisarna får bo i skafferiet tillsammans med nötterna.
Usch, jag kan inte fatta att vi blev så dåliga! Jag kan inte heller fatta att jag kastat bort en semla, fryst in chokladbollarna eller sparat det andra....i "normala fall" dvs. förra året, hade jag lätt kunnat käka upp allt igår, nemas problemas, jo jag hade kanske fått en otrolig sockerchock o somnat i soffan nån timme men....är detta verkligen jag?

I övrigt så blir det bara att ta det lugnt i helgen, vi har kollat repriser på datorn, lämnat in lite lotto och trav. Utanför droppar det för fullt, snön har sjunkit ihop jättemycket, nästa vecka är den säkert borta om det fortsätter vara såhär varmt. Trist på ett vis, för det blir ju så mörkt när det inte finns nån snö.

Shadow har fräst en sväng åt Shakira o Perra...jag sprang o hämtade mobilen och skulle försöka filma honom, men när jag kom så slutade han...typiskt! Det är 3:e gången jag tänker filma hans aggressiva sida, men varje gång mobilen kommer fram så blir han "normal" igen...

Ska börja göra iordning lite middag, blir lax i ugn och nån sås med creme fraische, lök och röd stenbitsrom.

Jo, Perra provade ett par nästan splittnya Levi´s jeans som han haft i garderoben (som varit för små) och nu passar dom perfekt! Härligt! Han har ett annat par också som han säger att när han kan ha på dom, då kommer han att vara nöjd! :)
Själv kan jag äntligen ha ett par jeans som jag köpte för säkert 5 år sen, men som jag bara haft 2 gånger pga att jag gick upp i vikt, å då var dom supertighta, men det är dom knappast nu :) Sist jag provade dom fick jag dom inte över låren ens en gång!
Kul när man ser framgång - fast vi har lite ågren över frosseriet igår.
Nåja, det är bara o skärpa till sig o kämpa vidare - det ger ju resultat! :)

Hoppas ni får en alldeles pysmysig lördag allihop! Kram!

2 kommentarer:

  1. Hej,
    Jag börjar bli hemskt nyfiken på hur ni ser ut i dagsläget med tanke på eran diet. Hur länge ska ni hålla på eller är det en fullständig livsstils förändring? Skulle va kul att se ett före och efter kort :)
    Ni är då hemskt duktiga i alla fall!

    Kram Carro.

    SvaraRadera
  2. Det ser verkligen smarrit ut de du lagt på bordet. Jag tycker ni är förskräckligt duktiga på att hålla igen med kolhydrater....förstår att mycket socker ger illamående (gift)Men ibland är det gott.

    SvaraRadera