söndag 8 mars 2009

Söndag...drömmarnas dag?

Här sitter jag i en av dom supersnygga soffgrupperna som fanns på vårt hotell i Side (Turkiet) när vi var där i augusti -08. Hotellet heter Aydinbey Kings Hot och var ett 5-stjärnigt hotell, visst var allt suveränt där, förutom att ingen i personalen kunde prata engelska!
Det var tyska för hela slanten och varken jag eller Per kan nån tyska. Lätt irriterande faktiskt!

Idag väcktes jag av min käre man kl 5 på morgonen....han har en förmåga att prata i sömnen, men det brukar inte störa mig. Men nu pratade han verkligen MED mig...han frågade: Vad har du bakat för nåt? Jag svarade (något irrriterad) Jag har väl för f-n inte bakat nåt! -Joo, säger han, det ligger ju massor med runda saker på bänken under fönstret! -Äh, det är väl tidningar eller nåt, svarar jag. Näää, säger Per, det ser ut som en massa pajer!.... ja, då var jag ju tvungen att gå upp o förvissa mig om att det inte fanns några pajer eller annat, nä, precis som jag visste, så såg köket ut precis som det gjorde innan jag gick o la mig igår! *suck*

Nåja, när jag ändå var vaken så blev jag ju hungrig såklart, så fram med stekpannan, också började jag steka ägg & bacon. Satt o läste morgontidningen o sen gick jag faktiskt o la mig igen.

Idag har jag och en granne som är med i våran styrelse tvättat ena tvättstugan, visst har vi en städerska, men hon har varit anställd sen 1850-talet eller nåt och inga riktiga papper finns, och hon säger såhär: det är inte mitt jobb att tvätta tvättstugor! *suck*
Nåja, det blir ju nån extra krona för mig istället så jag ska inte klaga. Men jäklars vad dammigt det var! 2,5 timme höll vi på o städa från golv till tak, med endast 2 korta rökpauser. Vi har fortfarande kvar ett torkrum, toaletten och själva hallen in till tvättstugan, men det ska vi ta imorgonbitti, jag ska ju inte vara på jobbet föränn kl 13:30 så det hinns väl med en hel del.

Har faktiskt sovit en stund på eftermiddan, blev helt plötsligt så trött o slut, kände mig helt klubbad! Sov kanske 2,5 timme för sen ringde mobilen, det var mamsingen som ringde.
Hon hade äntligen hittat böckerna som jag beställt av grabbarna från en jultidning för kanske 2 eller 3 år sedan, o hon som har skällt på pojkarna för att dom har slarvat bort dom - åsså är det hon själv som tagit hem dom till sig o gömt undan....haha, hur det kan bli!

På en stund ska jag börja laga lite mat. Tänkte göra Malins grönpepparsås - men istället för kyckling så ska jag prova med fläskkotletter, tror att det ska funka bra också. Både Perra o jag älskar dethär receptet, kan äta det flera gånger i veckan om vi har dåligt med fantasi :)

Snart börjar en ny vecka igen, och en massa nya saker. I morgon ska jag ju fortsätta tvättstuge-tvättningen, på tisdag och onsdag ska jag iväg på utbildning som Brottsförebyggarna i Gävle har anordnat i samarbete med Gävle Kommun. Det är meningen att vi ska bo på Högbo Brukshotell, vilket känns ganska löjligt, då jag bor ca 7 kilometer därifrån...den som bor längst bort har väl 3-4 mil dit...men det finns väl nån bra anledning...?! Vi ska blaa ha värderingsövningar kring alkohol, droger, kamratskap, beteende osv. Sen ska vi ha nåt jag absolut inte ser fram emot; "Äventyrsbana på hög höjd". Banan tar ca 2 timmar och handlar om samarbete. Alltså, jag har då tackat nej till denna aktivitet, det har flera andra också gjort, ska man inte kunna samarbeta nere på backen, då får det vara för min del iallafall! Usch, säkert nån som tycker det är kul, men absolut inte jag!

Jo, varför jag skrev Söndag - drömmarnas dag, det är väl för att för mig är det den dag på hela veckan som jag verkligen inte brukar göra mycket, läsa söndagstidningarna med söndagsbilagorna, kolla lite på repriser på tv, kanske slumra till en stund på eftermiddan...drömma om roligare saker som resor & sommar & annat kul.
Så länge man slipper jobb-ångest så är söndagen den bästa dagen, jobb-ångest hade jag rätt mycket förr på söndagar, men det har på något vis försvunnit, skönt!

Apropå katterna, och Shadow då, så har han varit en ängel på 4 ben idag! Han har pratat o pratat, fjäskat o kommit o velat vara med hela tiden. Han har varit som en drömkatt hela dan.
Helt sjukt ju! För det är ju sånt man minns när han får sina frispel...men för varje frispel så förkortas ju hans liv, indirekt. Han har nog knappast 9 kvar om jag säger så.
Nåja, den som lever får se.

Hoppas iallafall att ni också har haft en skön söndag!
Kram på er allihop!!! :)

1 kommentar:

  1. Det är ju bra att få sig en extra slant..
    Vilket bra möte du ska på, du måste berätta mer vad dom sa sen..
    Jag tror att Perra börjar få mat noja... stackarn - han ligger o drömmer om pajer o annat gott..Jag MÅSTE ta itu med mina extra kilon också nu... jag blir rundare o rundare.. åh! det är jobbigt ! men efter några dagar bryr man sig inte, det är bara att komma igång. jag har sett korten hos mamma... Fy fan vad fin och smal du är... du har verkligen varit jätte dukig! Kämpa på nu o ge inte upp.
    Och Perra ! Vad stilig han ser ut på bilderna - han är också en riktig kämpe- jag längtar efter er . kramis från din lilla syster.

    SvaraRadera