lördag 28 mars 2009

En helt vanlig fagerströmsk lördag

Tjosan!

Ja igår var jag ju och jobbade kväll - vi hade inte så många ungdomar igår men dom som kom var inte så värst snacksaliga...en del får man draaaaa ut orden ur. Så vi satt och kollade på Let´s Dance...och jag frågade mig själv: varför har aldrig jag sett denna serie??? Jag trodde den skulle vara tråkig och att dom dansade typ till gammeldans-musik, men jag blev förvånad! Riktigt bra program ju! Fast jag måste säga....att fast han är som en stor nalle björn den där samuelsson så tycker jag minsann att Laila skulle vinna...sista dansen dom gjorde var ju sååååå vacker!
Sen undrar jag var hon fått tag i den super-coola klänningen hon hade på sig när dom dansade till Metallica...? Såååå snygg, men det är ju hela hon såklart. Men om det blir nån mer Let´s Dance så måste ju jag också börja kolla, det var ju inte alls som jag har inbillat mig.... :)

Idag har vi sovit ganska länge, skönt att kunna göra det. Vi var ut och luftade bilen lite, åkte iväg till valbo köpcentrum och lämnade in lite trav och lotto, bara för att vara med, men som vanligt ingen utdelning på det vi köpte...haha, jag blir inte ens förvånad, jag bara VET redan när jag köper min lottorad eller vad det är att jag minsann inte ska få något. Kanske jag måste börja med det dom gör i boken " The Secret " - dom ser ju framför sig hur dom redan har vunnit pengar och agerar efter det....haha, hur skulle det se ut? Nä, född arbetare, alltid arbetare. Får hoppas på bättre lycka i nästa liv. Lika bra o inse det så slipper man bli besviken....

Till middag blev det tacos, riktigt gott faktiskt, men hur sjukt det än låter så är det fusk att äta tacos om man LCHF:ar - för det är ju en massa kolhydrater i grönsaker....dumt va! Men nu anser jag att vi behövde lite grönsaker så då fick det bli så.

Kollade Robinson ikväll....tyckte allvarligt synd om tjejen från Gällivare som blev utröstad, missade nästan hela första Robinson så jag vet inte om hon gjorde bort sig på nåt vis, men killen i hennes lag som tyckte hon var osocial, ja han skulle jag lätt ha röstat ut om jag var dom andra, vilken jäkla dryg, arrogant, äcklig, smilande, härskande jävul! Ja, sorry grabben, men jag tror inte att du kommer överleva länge på ön, fast det beror ju såklart på hur hög IQ dina medtävlare har....haha....dumma flickor som inte röstade ut honom, nu blir det ju som ni snackade om - han blir farlig....
Undrar hur det skulle vara att vara med på Robinson själv....lite skulle jag nog vilja det men...näää.....

Jaaa....vad mer kan jag skriva.....katterna har hållit sig i skinnet många dagar nu. Shadow har inte visat några dåliga sidor på länge. Igår var vi uppe ganska länge och kollade på tv, surrade, surfade osv och då kom Shakira och började gnälla, hon tyckte det var dax att gå och sova, hon ska ju alltid sova brevid mig i en kvart när vi lägger oss, sen drar hon till köket o äter eller går och lägger sig någon annanstans - men om jag inte ser till att det finns en plats åt henne brevid mig i sängen så har man en fruktansvärt sur katt som pratar o pratar o pratar tills man bäddar åt hon.

Ja just ja.....inatt ska man flytta fram klockan en timme!

Det är bland det värsta jag vet, man får ju sova en timme kortare och dagarna blir ju helkonstiga! Nog för att det är bra när det blir ljusare fort men....varför krångla hit o dit med den där timmen?

1 kommentar:

  1. Jag har följt lets dance och tyckte att Laila var en värdig vinnare, hon har nästan alltid fått de högsta poängen av jurryn, men som du vet så har folket en stor makt vid röstningen. Angående Robinson så håller jag med dig, tyckte att den dryga killen skulle ha blivit utröstad. Det blir spännande att se fortsättningen, men jag tror inte han blir kvar så länge i programmet, det gäller ju att kunna överleva också.
    Önskar er en trevlig söndag kramar från Barbro.

    SvaraRadera